Backoffice Medarbetare

Arbetsbeskrivning

Resurs Bank är en del av den Helsingborgsbaserade Resursgruppen där också företagen Solid Försäkring, Order Hemelektronik, Teleresurs samt Reda Inkasso ingår. Bolagen har som gemensam affärsidé att serva detaljhandeln och dess kunder.

På vår backofficeavdelning sköts en stor del av bankens administration. Bl a handläggning av inlåning, in- och utbetalningar, avtalshantering och bokföring. Den aktuella tjänsten innebär att administrera speciella konton såsom dödsboärenden, skuldsaneringar och konkurser. Handha kontakt med kunder såväl som myndigheter, både per telefon och brev, föra förhandlingar och sköta transaktioner. Vi erbjuder ett självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter.

Du har viss ekonomisk/juridisk utbildning eller erfarenhet. Givetvis har du PC-vana, speciellt i Excel. Du är en öppen och utåtriktad person som är flexibel men ändå noggrann. Du måste ha lätt för att ta beslut. Självklart har du sunt förnuft och kan visa empati och har ett intresse av andra människor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 23 augusti 2007
  • Ansök senast: 31 augusti 2007

Liknande jobb

Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010