Backoffice/Fakturering till Customer Center

Backoffice/Fakturering till Customer Center

Arbetsbeskrivning

Vårt affärsområde NCC Industry är inne i en spännande fas och genom vår nordiska kundcenterorganisation vill vi erbjuda våra kunder den bästa servicen i branschen. Målet är att bli branschens ledande genom att effektivisera, utveckla och producera utifrån kundens önskemål. Customer Center organisationens ansvar inkluderar våra fyra nordiska länder. Nu söker vi dig som är en teamspelare och vill vara med på vår utvecklingsresa! Vi kan erbjuda en vänlig och stöttande miljö där du har möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du är med om att förbättra vardagen för nuvarande och kommande generationer.

Rollen som Backoffice/Fakturering
I rollen som Backoffice/Fakturering ingår fakturahantering genom hela processen samt ansvara för masterdata. Arbetsuppgifterna kan bland annat handla om; fakturering inklusive förhandsgranskning, ansvara för granskning och rättning av ordrar, manuella kompletteringar och rättningar. Då rollen innebär att du stöttar vår asfaltsverksamhet med mottagande av asfaltsbeställningar kommer arbetet periodvis utföras till stor del över telefon. 

Du har även ansvar för krediteringar, hantering av reklamationer, du ansvarar för masterdata - som exempelvis att lägga upp nya kunder, uppdatera produktstruktur vid behov, uppdatera avtal och prislistor. Du har ett samarbeta internt med andra shared servicecenter, framför allt NBS som är vår shared service för ekonomi.

Din profil
Vi ser gärna att du har en ekonomirelaterad utbildning på gymnasie- eller eftergymnasial nivå och tidigare erfarenhet från administrativt arbete inom ekonomi gärna i shared serviceenhet. Vi tror att du kan ha tidigare erfarenhet i roller som exempelvis ekonomiassistent, löneassistent eller liknande. 

Vi söker dig som tycker om att jobba med detaljer och specifikt ekonomi. Du är noggrann och organiserad i ditt sätt att arbete och är van att arbeta självständigt och ta ansvar. Du är prestigelös och ödmjuk i ditt sätt. I och med att vårt center är under uppbyggnad ser vi gärna att du trivs i en miljö som emellanåt är föränderlig och inte helt satt. Du är alltså flexibel i ditt sätt och en teamspelare som tycker om att hjälpa till. Hos oss får du möjlighet att jobba med service i ett team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid vårt servicecenter i Borås. Provanställning kan komma att tillämpas.

Kontakt och ansökan
Har du har frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Bergqvist, Team Manager Backoffice Asfalt, på telefon 070 020 15 88 eller mail caroline.bergqvist@ncc.se

Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2023-02-19. Registrera din ansökan och CV nedan.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Om oss 
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans. Varje dag tar våra över 13 000 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. 2021 omsatte NCC ca 53 miljarder SEK och NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023