Bankomat söker Platschef värdehantering till Borås

Bankomat söker Platschef värdehantering till Borås

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med ett samhällsviktigt uppdrag i ett bolag som har ett av Sveriges mest kända varumärken? Är du en trygg lagspelare som vill vara med och bygga upp vårt nya verksamhetsområde? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Bankomat befinner sig i en spännande utvecklingsfas med att bygga upp ett helt nytt verksamhetsområde – värdehantering. Vi söker nu en platschef till Bankomats värdehanteringsenhet i Borås. I rollen kommer du arbeta som lokalt ansvarig chef inom ditt geografiska område och rapportera till Chef Värdehantering.

Som platschef kommer du få möjlighet att påverka och utforma platskontorets arbetsrutiner och struktur, vilket gör detta till en unik och spännande möjlighet för dig som vill vara med och bygga upp en verksamhet från grunden. När verksamheten väl är uppbyggd, har du ansvar över att organisera och leda arbetsprocesserna samt säkerställa en produktiv och trivsam arbetsmiljö för våra medarbetare. Du kommer ansvara för leveransen, arbetsmiljön och att arbetet utförs enligt fastställda säkerhetsrutiner.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter

Som platschef för värdehanteringsenheten i Borås, kommer du ha ett helhetsansvar för verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara:

Säkerställa att Bankomats policyer, mål, riktlinjer och rutiner efterlevs.
Arbetsleda medarbetare.
Hålla i målstyrda medarbetarsamtal (utvecklings/lönesamtal).
Budgetansvar.
Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet.
Ansvara för utrustning.
Ansvara för hållbarhetsarbetet.
Arbeta operativt i verksamheten vid behov.

Vem är du?

Vi söker dig som har arbetat i ledande ställning mot uppställda mål, med god erfarenhet av personalansvar och rekrytering. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom processlogistik alternativt arbetslivserfarenhet av värdetransporter och/eller uppräkningsverksamhet.

Du är serviceinriktad med god vana av att bygga och vårda relationer. Detta tillsammans med din förmåga att engagera och kommunicera, skapas goda förutsättningar för ett produktivt och inkluderande arbetsklimat. Du föregår med gott exempel genom att vara prestigelös och beredd att göra det lilla extra när det behövs, både för verksamheten och dina medarbetare.

För att ytterligare lyckas i rollen är du noggrann och har förmågan att hantera oväntade situationer, med en lösningsorienterad och positiv grundinställning. I övrigt ser vi att du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och i skrift.

Vad erbjuder vi dig?

I den här rollen får du vara med och skapa det nya Bankomat. Du får stor möjlighet att påverka och göra skillnad i ett bolag där laganda, prestigelöshet och framåtanda genomsyrar företagskulturen. Du får möjligheten att vara en del av ett varumärke som de flesta i Sverige känner till.

Som medarbetare hos Bankomat erbjuds du ett engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspusslet. Vi har givetvis friskvårdsbidrag och kollektivavtal med bland annat pensionsavtal och föräldralön. Du får också möjlighet till en förmånlig sjukvårdsförsäkring.

Bankomat AB erbjuder en arbetsplats där professionalism, engagemang och respekt är grundläggande värderingar. Du får samverka med fantastiska medarbetare, ett öppet arbetsklimat där både personer och kompetenser kompletterar varandra väl.

Ansökan och mer information

Låter detta intressant är du välkommen att skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på ”Ansök här”. Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

I denna rekrytering samarbetar Bankomat AB med HRM Affärsutveckling AB. Vill du veta mer, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Lars Anderberg, lars.anderberg@hrmab.se alt. +46 70 579 57 60.

Vi ser verkligen fram emot just din ansökan!

I denna roll behöver du vara svensk medborgare för att vara aktuell.

Bankomat är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering. Vi erbjuder människor möjlighet att ta ut och sätta in kontanter via våra välkända blå automater, som finns på nära 600 orter i Sverige. För oss är det viktigt att de som vill använda kontanter har den möjligheten. Vi har en heltäckande infrastruktur av uttags- och insättningsautomater över hela landet. I 250 av våra automater erbjuder vi även de vanligaste valutorna euro, brittiska pund och amerikanska dollar.

Bankomat har påbörjat ett arbete för att kunna starta egen värdehantering. Syftet är att själva kunna transportera kontanter mellan företagets depåer och automater. Kännetecknande för vår organisation är att vi arbetar med komplexa tjänsteleveranser och arbetar kontinuerligt med förändringsarbete och innovation. I dagsläget är vi ca 40 medarbetare som arbetar tillsammans i en platt organisation. Bankomat erbjuder en utvecklande roll på en arbetsplats där professionalism, engagemang och respekt är grundläggande värderingar.

Läs mer www.bankomat.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2024
  • Ansök senast: 17 februari 2024

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


Kontorschef Region Mitt

Kontorschef Region Mitt

5 mars 2024

12 december 2023

24 november 2023