Barnomsorgssekreterare Ref nr B 08/14

Arbetsbeskrivning

Barn- och utbildnings förvaltningen, Mariestads kommun söker en ny medarbetare, som huvudsakligen ska arbeta med barnomsorgsadministration men även med information och nämndadministration. Arbetsuppgifter Du kommer i hög grad att samverka med förvaltningssekreteraren, men kommer att arbeta självständigt och ta ansvar för hur Du lägger upp arbetet och att Du når resultat. Verksamheten består av ca 230 anställda och leds av en barnomsorgschef och sju rektorer. Arbetet med barnomsorgsadministration innefattar fakturahantering, avgiftsdebitering, hantering av interna ersättningar och framtagande av statistik. Att ge service till rektorer och barnomsorgschef med olika arbetsuppgifter. Du kommer att få vara med och utveckla tjänsten och vara med och införa ett administrativt webbaserat barnomsorgssystem. Information kommer framöver att vara en del av tjänsten då behovet av att arbeta med webben och hemsidor ökar. I detta ingår även att kunna utforma texter och skriva, likväl som att muntligt kunna presentera verksamheten för olika intressenter. Du kommer att vara förvaltningssekreteraren behjälplig med nämndadministration och diarieföring. Inom den centrala förvaltningens administration samverkar fyra anställda plus förvaltningschefen kring samtliga förekommande arbetsuppgifter. Detta innebär att du måste kunna ta till dig och arbeta med skiftande arbetsuppgifter. Din utbildning Du har högskolutbildning inom information. Eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Din arbetserfarenhet Du ska ha minst ett par års erfarenhet av motsvarande/likvärdigt arbete och en vana att både samarbeta och arbeta självständigt. Du har erfarenhet av olika dataprogram.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010