Barnsekreterare till Familjehemsenheten

Barnsekreterare till Familjehemsenheten

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i två verksamhetsområden med IFO (barn, unga, familjehem, familjerätt, öppenvård och vuxen) och AFE (arbetsmarknad, försörjning och etablering). Till detta kommer även en administrativ stab.

ARBETSUPPGIFTER
Som barnsekreterare ansvarar du för barn och ungdomar som är placerade i familjehem, både enligt SoL och LVU. Du hanterar alla förekommande frågor som kan uppstå i barnet liv och följer upp insatsen. Arbetet syftar till att barnet ska få en god utveckling och en gynnsam skolgång. Barnets socialsekreterare och familjehemssekreterare arbetar i team kring de placerade barnen.

Arbetet är självständigt men kräver ett nära samarbete med kollegorna på enheten samt med andra interna och externa samarbetspartners. Metod- och processhandledning är en naturlig del i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom och som har lång erfarenhet av arbete som barnsekreterare alternativt som utredande socialsekreterare av barn- och ungdomar.

Vi vill att du ska vara samarbetsinriktad och utvecklingsorienterad. Samtidigt vill vi att du är stabil och har förmåga att sätta gränser. För oss betyder det att du förstår det gemensamma uppdraget, att du agerar utifrån det och bidrar till helheten samt att du är en person som tillsammans med oss vill bidra till att vi utveckla arbetet. Vi vill att du har erfarenhet och klarar av att sätta gränser till stöd och skydd för barnen samtidigt som du jobbar nära biologiska föräldrar och nätverk.

Mölndals stad har BBIC-licens och vi ser gärna att du har erfarenhet av BBIC. Vi önskar också att du har erfarenhet av dokumentationssystemet Treserva. Du behöver ha B-körkort.

Vi önskar att du jobbar heltid.

Vi erbjuder dig ett roligt och spännande arbete i en organisation som är utvecklings- och förändringsbenägen.

Mölndals stad erbjuder också ett generöst friskvårdsbidrag.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Olanders
031-795 33 40
Enhetschef Ann-Britt Uddgren
031-315 11 71
Facklig företrädare för SACO Birgitta Bergqvist
031-315 10 95
Facklig företrädare för Vision Helen Eriksson
031-315 11 29
Enhetschef Jennica Johansson
031-315 10 00
Enhetschef Lisa Eng
031-315 10 00
Enhetschef Carin Ekvall
031-315 11 48
Facklig företrädare för Vision Monica Olsén
031-16 87 62
Enhetschef Catarina Liljestrand
031-315 11 81
Enhetschef Tobias Berg
031-315 11 26

Sammanfattning

Besöksadress

Södra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb