Barnsekreterare till Partille kommun

Barnsekreterare till Partille kommun

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vill du ha roligt på jobbet?
Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka?
Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas?

Social- och arbetsförvaltningen är lätt att överblicka. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.

Familjehemsgruppen består av fyra barnsekreterare och fyra familjehemssekreterare. Barnsekreterare och familjehemssekreterare arbetar i ett nära samarbete för att ge de placerade barnen en bra vård. Gruppen har en metodstödjare som stöd i deras arbete. Metodstödjaren handleder gruppen i ärenden enskilt och i grupp.

ARBETSUPPGIFTER
Som barnsekreterare består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att följa upp de placerade barnen och samordna olika insatser kring barnen och deras familjer utifrån det tredelade föräldraskapet. Du handlägger utredningar, överväganden och omprövningar enligt SoL och LVU. Vi har BBIC-licens och arbetar enligt BBIC som metod. Vidare har du ett nära samarbete med familjehemssekreterarna under pågående placering. Du samverkar också med andra enheter på social- och arbetsförvaltningen, samt olika externa samarbetspartners vid behov.

Arbetsgruppen har gemensamma heldagar under året för uppföljning, utveckling och kvalitetssäkring av arbetet med de familjehemsplacerade barnen tillsammans med metodstödjare och enhetschef. Du kommer även få kontinuerlig processhandledning, stöd och metodhandledning av närmaste chef.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och är väl förtrogen med gällande lagstiftning. Tidigare arbete med myndighetsutövning inom barn och unga är önskvärt. Annan meriterande erfarenhet är arbete med familjehemsvård och socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn. B-körkort är ett krav.

För den här tjänsten krävs ett stort engagemang, vi vill att du ska veta varför du söker dig hit. Du är en person som trivs med ett nära samarbete med dina kollegor och yrkesnätverk, där du är lyhörd och kommunicerar på ett förståeligt och konstruktivt sätt.

ÖVRIGT
Löpande urval kan komma att tillämpas, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

enhetschef Katarina Stål
031-7921126
Enhetschef Susanne Wessman
031-792 16 71
Enhetschef Mi Billgren
031-792 18 02

Sammanfattning

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 43330
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


Socialsekreterare, Strömsund

Socialsekreterare, Strömsund

29 april 2024

Socialsekreterare inriktning barn och unga, Håbo kommun

Socialsekreterare inriktning barn och unga, Håbo kommun

26 april 2024

Socialsekreterare

Socialsekreterare

5 april 2024

26 april 2024