OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten Kontorsservice inom Försäkringskassan, Gemensam service i Arvidsjaur söker ytterligare medarbetare inom behörighetsadministration. Arbetsuppgifter Som Behörighetsadministratör kommer du i huvudsak att arbeta med behörighetsadministration inom Försäkringskassan, bland annat genom att göra en bedömning av behörighetsbeslut, samt registrera dessa behörigheter i myndighetens olika kontrollsystem. Arbetet innebär också ett kontinuerligt kvalitets- och förbättringsarbete inom området. Kompetensprofil Som person är du noggrann och utvecklingsbenägen. Arbetet ställer höga krav på din förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer både internt inom arbetsgruppen och externt mot kund. Vi förutsätter att du är serviceinriktad, har god kommunikativ förmåga samt är flexibel och trivs när arbetstempot är högt. Bakgrund Du har gymnasieutbildning med administrativ inriktning, goda datakunskaper och gärna erfarenhet inom IT-området. Vi ser det som en stor fördel om du har erfarenhet av liknande arbete. Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.