Bemannings- och utbildningskoordinator

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna Skandinavien AB Om företaget Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag. Vi vänder oss till företag och koncerner i Sverige, vilka vi erbjuder ett brett utbud av tjänster - framför allt inom: reception/växel, administration, marknad, försäljning, ekonomi, IT och industri. Idag har vi drygt 450 personer anställda för vår uthyrningsverksamhet. Vi följer ständigt teknikens utveckling och marknadens förändringar samt anpassar tjänsterna efter kundens behov och önskemål. Våra affärsområden är rekrytering, bemanning, entreprenadverksamhet och personalplacering. Kontorsfixarna arbetar för att skapa djupa, individuella och fortlöpande affärsrelationer med kundföretagen. Vi strävar efter att ha en intensiv personalvård, där varje enskild anställd känner sig som en unik och viktig del av företaget. Kontorsfixarna har kollektivavtal med Unionen och LO.» Arbetsuppgifter Det är en stor bredd på arbetsuppgifterna i rollen som bemannings- och utbildningskoordinator. Arbetet är roligt, omväxlande och utvecklande där den ena dagen inte är den andra lik. Huvudfokus ligger i utbildningsplanering och bemanning. Arbetsuppgifterna innefattar att boka ut konsulter på uppdrag, utbildningsplanering för nya och befintliga konsulter och uppföljning av befintliga kunder, konsulter och uppdrag. Du kommer att ha en löpande och nära kontakt med våra konsulter och kunder. I rollen ligger ett stort administrativt ansvar där du kommer vara huvudansvarig för att upprätthålla och uppdatera dokumentationer hos nya och befintliga kunder. I rollen som bemannings- och utbildningskoordinator ingår också att avlasta och stötta våra rekryterare. Här ingår screening av ansökningar, telefonintervjuer, referenstagning, sammanställning av kravprofiler med mera. I arbetsuppgifterna ingår också kontraktskrivningar och jour. Representation utanför ordinarie arbetstid förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens och gärna någon vidareutbildning inom personaladministration. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är från bemannings- och rekryteringsbranschen. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och det är nödvändigt att du har arbetat som receptionist/telefonist. Du har god hand med människor och trivs i en miljö som är ständigt föränderlig med nya möjligheter och utmaningar. Du är kommunikativ, vältalig och duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är ett krav. Du har god administrativ kunskap, god datorvana och innehar körkort. Du ser positivt på att det förekommer viss representation på kvällar. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Vi söker dig som är intresserad av en tjänst med stor bredd och variation. Du ska brinna för service och människor samt ha god pedagogisk förmåga och stort tålamod. Du är en energisk och envis person som ser utmaningar som något positivt. Du är självständig och anpassningsbar. Du ska ha förmåga att bygga långsiktiga relationer och tycka om mötet med människor. Tjänsten ställer stora krav på stresstålighet, flexibilitet och noggrannhet. Du är en person som är utåtriktad och handlingskraftig med en stor portion humor och har glimten i ögat. Övrigt Rekryteringsprocessen kommer att påbörjas omgående.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Brolin
070-663 99 26

Sammanfattning

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


21 maj 2024