Bemanningsadministratör i Västra Göteborg

Arbetsbeskrivning

Stadsdelsförvaltningen Västra Göteborg omfattar Södra Skärgården, Tynnered och Älvsborg och är en kustnära stadsdel med ca 52 000 invånare. Stadsdelens främsta uppdrag är att erbjuda invånarna tjänster och service inom bl a förskola, skola, kultur, fritid, individ- och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har ca 3500 anställda. Vi arbetar utifrån synsättet att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på de tjänster som SDF Västra Göteborg erbjuder.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en Bemanningsadministratör till vårt glada gäng på Bemanningsenheten!

Bemanningsenheten ansvarar för att sköta rekrytering och bemanning av korttidsvikarier för våra kunder. Det innefattar att anställa vikarier, tillsätta pass samt all administration runt det. För detta uppdrag använder vi systemet Time Care Pool. Stort fokus ligger på hantering av LAS-företräde enligt Lagen om Anställningsskydd. Du ska även ge support i personalrapportering till användare och beställare.
En serviceinriktad och problemlösande inställning är central för att ge kunderna rätt support och smarta lösningar på komplexa frågeställningar.

Enheten består idag av bemanningsadministratörer med tydligt kundfokus och ett gott bemötande, en lokal huvudadministratör i Time Care planering, månadsanställda vikarier med gruppchef samt enhetschef ansvarig för hela enheten. Vi tillhör HR-avdelningen.

Våra kunder är äldreomsorg, funktionshinderverksamhet, förskola och internservice (lokalvård och måltid). Vi har uppföljningsmöten med våra kunder för att säkerställa kvalitet och dialog.

Vi erbjuder ett självständigt jobb med varierande arbetsuppgifter. Du har en viktig roll när det gäller att skapa goda förutsättningar för chefer att planera och styra verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom administration eller HR från gymnasium, yrkeshögskola eller högskola. Saknar du utbildning kan du fortfarande vara intressant om du har flerårig erfarenhet av administration. Det är ett krav att du har vana av att arbeta med Officepaketet och mycket meriterande om du har erfarenhet av Personec eller motsvarande lönesystem som chefsstöd. Du ska ha god kännedom om LAS och hur det tillämpas i praktiken.

Arbetet ställer krav på att du som person är serviceinriktad, engagerad och mycket strukturerad. Att du kan hantera ett högt arbetstempo med många bollar i luften är en förutsättning. Du behöver ha ett gott bemötande, bra kommunikation och god pedagogisk förmåga samt att du är initiativtagande och kan arbeta självständigt. God förmåga att samarbeta och att skapa förtroendefulla relationer kommer att krävas, då arbetet innebär mycket kontakt med chefer och medarbetare. Meriterande är om du har erfarenhet av rekryteringsarbete.

Vi ser det även som meriterande om du har gått Time Care Pool utbildning för bemanningsadministratör eller har vana att använda verktyget Winlas.

Det är viktigt att du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya IT system och har god datavana.

Vi söker både en kollega tillsvidare och en för ett föräldravikariat på 1 år.

Låter det här som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag, urval och intervjuer kommer att ske löpande.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi i Västra Göteborg vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

I Västra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stadsdelsdirektör Maria Lejerstedt
031 366 11 00
Områdeschef Elisabeth Jademyr
031-366 57 78
Processledare Bengt Norström
031-3665612
Enhetschef Victoria Herdberg
031-3664348
Rektor Lena Reinhold
031-3664542, 0707-856948
Enhetschef Marianne Glennborn
031-3664349
Förskolechef Elsebeth Åhling Winroth
031- 366 45 82
Rektor Anette Nickander Svedin
072-726 35 64
Rektor Christiane Holzwart
0313661372, 0706592966
Rektor Anna Herkestam
0313661371, 0736664546

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Västra Göteborg
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 1 maj, beroende på uppsägningstid.
  • Publicerat: 28 mars 2017

Besöksadress

Torgny Segerstedtsgatan 90
None

Postadress

Box 334
Västra Frölunda, 42123

Liknande jobb


27 april 2024

26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024