OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutdivisionen, Centraloperation Centraloperation är en sektion inom ANOPIVA-kliniken i Solna och avdelningen har drygt 100 medarbetare.Bemanningsassistenten fungerar som administrativt stöd till chefer och medarbetare vid avdelningen med huvuduppgift att sköta personalrapportering och registrering i avdelningens PA-system.Som bemanningsassistent har du en viktig funktion med stor kontaktyta i organisationen som ställer stora krav på kommunikationsförmåga, noggrannhet och servicekänsla. Arbetsuppgifter: I samarbete med överordnade chefer medverka vid kort- och långsiktig bemanningsplanering, personalrapportering och registrering av diverse uppgifter, ansvara för registerunderhåll och utskrifter av rapporter och listor.Arbetet är i vissa delar självständigt och ställer stora krav på systematiskt arbetssätt och noggrannhet, i andra delar innebär arbetet ett mycket nära samarbete med chefer, medarbetare och andra funktioner i organisationen. Anställningsform: Tillsvidareanställning.Heltid eller deltid, omfattningen av anställningen kan diskuteras.Tjänstgöring dagtid måndag-fredag med flextid.Vi erbjuder individuellt anpassad inskolning till avdelningen och verksamheten. Kvalifikationer: Du som söker har mycket goda kunskaper i Palett V5 med dokumenterad och väl vitsordad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Har du tidigare arbetat som bemanningsassistent eller lönekonsult är det meriterande.Goda kunskaper om lagar och avtal inom området liksom god datorvana är en förutsättning.Du bör ha erfarenhet från och kunskap om akutsjukvårdens organisation och villkor.Har du dessutom undersköterskekompetens med erfarenhet från Operation, Anestesi eller Intensivvård är det en stor fördel. Personliga egenskaper: Vi söker en professionell och engagerad medarbetare som har lätt för att samarbeta och ser teamarbete som en naturlighet.Det är också viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt och har ett strukturerat och noggannt arbetssätt, en god kommunikationsförmåga och servicekänsla samt en positiv och öppen attityd.Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.