Bemanningsassistent till 85D

Bemanningsassistent till 85D

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde neuro

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Är du lösningsorienterad? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!

Vi söker en bemanningsassistent till neuroavdelning 85D. Vi är en arbetsplats med ca 50 medarbetare och vår verksamhet sträcker sig över veckans alla dagar. Du kommer utgöra en viktig del i vårt arbete att ha rätt bemanning och kompetens på alla våra arbetspass!

Vår verksamhet
Neuroavdelning 85D tillhör verksamhetsområde neuro på Akademiska sjukhuset och har 14 vårdplatser. Vi är en slutenvårdsavdelning som vårdar patienter med en stor variation av neurologiska diagnoser, både i planerat och akut skede. Vi bedriver högspecialiserad vård och har flertalet specialiserade team inom särskilda neurologiska diagnoser som t.ex. epilepsi, motorneuronsjukdomar, Parkinson och DBS (deep brain stimulator). Stor del av vår planerade vård är regionpatienter från andra delar av Sverige.

För att kunna bedriva ett patientsäkert arbete samt ett kontinuerligt arbetsmiljöarbete vill vi utöka med en till bemanningsassistent som stöd till avdelningschefen.

Ditt uppdrag
Som bemanningsassistent har du en viktig roll i vår verksamhet där du tillsammans med avdelningschef och biträdande avdelningschefer ansvarar för den dagliga och långsiktiga bemanningen på avdelningen. Du har tillsammans med cheferna ansvar för schemaläggningen utifrån verksamhetens krav, patientsäkerhet och arbetsmiljö. Tillsammans arbetar du, avdelningschefen och biträdande avdelningschefer gemensamt gällande både operativa och strategiska bemanningsfrågor.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: att ta emot sjukanmälan, täcka sjukluckor, registrera avvikelser och konteringar i schemat. Du kommer att arbeta i vårt personaladministrativa system Heroma. I detta system ingår även Kom och Gå som hanterar den dagliga registreringen av arbetstid per pass. Du ansvarar även för ordinarie schemaläggning samt inskolningsscheman för all nyanställd personal. Arbetet är till stora delar självständigt med stöd från chefer.

Du har tät kontakt med nyanställd personal och semestervikarier för inplanering av praktiska detaljer, scheman under inskolning och semesterperioder. För anställd personal är du tillgänglig för frågor angående ledigheter, arbetstidsmodell och schemaläggning. Du är experten inom aktuella personalhanteringssystem och introducerar och säkerställer att medarbetarna självständigt hanterar och arbetar i dessa.

I uppdraget ingår det även att vid behov kunna kliva in och hjälpa till hos andra enheter inom verksamhetsområdet. Andra uppdrag kan även komma att delegeras från avdelningschef.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig med god datavana som trivs med att arbeta inom personaladministrativa system. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av bemanning, schemaläggning och Heroma samt erfarenhet och utbildning inom vård.

Din kompetens
För att lyckas i denna roll har du ett stort intresse för bemanning och schemaläggning, trivs med att arbeta självständig samt har förmåga att tänka och arbeta både kortsiktigt och långsiktigt. Du väger samman olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Vidare är du lyhörd, utåtriktad, strukturerad och har lätt för att kommunicera på svenska, i både tal och skrift. I vissa perioder kommer arbetet vara mer intensivt för att därefter lugna ned sig, därför behöver du ha en god förmåga att arbeta i varierat tempo. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100% i din grundprofession med ett tidsbegränsat uppdrag inom bemanning på två år med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Avdelningschef Carina Godberg, 018–617 17 12
Facklig kontakt nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Skoladministratör, Ursviksskolan

Skoladministratör, Ursviksskolan

27 maj 2024

16 maj 2024