Bemanningsassistent till Internmedicin, Södersjukhuset!

Bemanningsassistent till Internmedicin, Södersjukhuset!

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter:
I rollen som bemanningsassistent ansvarar du för bemanning i vårt schemaverktyg Heroma. Du arbetar med bemanning och schemaläggning samt ansvarar för att rapportera och fastställa ledigheter, rätta flex, sjuk- och friskanmälan. Det är en fördel om du arbetat i Heroma tidigare. Vi vill att du har administrativ arbetslivserfarenhet och mycket god datavana. Rollen ställer stora krav på planerings- och organisationsförmåga samt en god förmåga att prioritera och kunna ta snabba beslut. Du kommer att arbeta tillsammans med chefer och enhetsledare och ha ett nära samarbete med vårdavdelningarnas omvårdnadspersonal. Du kommer att vara en viktig länk i det dagliga arbetet på våra vårdavdelningar och ansvarar för att ta emot samtal från samtliga medarbetare vid exempelvis sjuk- och friskanmälan. Arbetet kommer att innebära många kontaktytor så du behöver ha god simultankapaciatet samt förmåga att på ett bra sätt kommunicera snabba förändringar.
Anställningsform:
Tillsvidare med anställning 100% som bemanningsassistent.
Kvalifikationer:
Gymnasiekompetens
Erfarenhet av Heroma
Administrativ arbetslivserfarenhet
Mycket god datavana (Officepaket) och administrativ förmåga
Dokumenterad erfarenhet från arbete med många kontaktytor
Meriterande kvalifikationer:
Erfarenhet av liknande arbete
Utbildning eller annan dokumenterd praktisk erfarenhet av Excel
Personliga egenskaper:
Du förenar självständigt arbete med god samarbetsförmåga
Du är en person som tycker om att ge god service
Du har en utpräglad organisationsförmåga och god stresstålighet
Du är flexibel och prestigelös och tycker att det är roligt att ställa om efter nya förutsättningar
Du tycker om att arbeta mot givna mål och är noggrann
Eftersom arbetet också innebär att du skall informera och kommunicera är det viktigt att du har god social kompetens samt är öppen, pedagogisk och lyhörd.
Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Winemar

Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell

Christina Otterstam

Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist

Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södersjukhuset SÖS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2020
  • Ansök senast: 27 november 2020

Besöksadress

Sjukhusbacken 10
None

Postadress

Sjukhusbacken 10
Stockholm, 11883

Liknande jobb


Administratör

Administratör

10 juni 2024