Bemanningsassistenter till AISAB

Arbetsbeskrivning

AISABs bemanningscentrum (BC) är i en utvecklingsfas och vi söker dig som vill vara med att utveckla både organisationen och rollen som bemanningsplanerare. Vi söker dig med stort intresse för att planera och administrera, samt har ett genuint servicetänk. 
 
Arbetsuppgifter 
Som bemanningsassistent har du en viktig roll i verksamheten. Du har ett delat ansvarar för att den operativa driften fungerar vilket bland annat innebär att löpande bemanna ambulanser med personal.  
Arbetet innefattar bla dessa uppgifter: Registrering av korttidsfrånvaro samt bemanna akuta luckor med vikarier Schemaläggning och planering av poolpersonal Planering och styrning av servicefunktionen    Ansvar för att sammanställa statistik och fakturaunderlag    Systemadministration Vision 80/20    Systemadministration SMS-tjänst    Mycket sociala kontakter med personal och kollegor    Att vara AISABs ansikte utåt och att kunna leverera en god service i alla situationer 
 
Kvalifikationer 
Vi söker dig med: administrativ/personalinriktad utbildning.  goda kunskaper i MS Office  mycket god samarbetsförmåga då du kommer samverka med både interna- och externa kontakter.   servicevana   mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift 
 
Meriterande kvalifikationer är:  erfarenhet av schemaläggning och personaladministrativa system  arbetslivserfarenhet av bemanningsplanering  erfarenhet av att arbeta med telefonen som arbetsverktyg 
 
Personliga egenskaper 
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du serviceinriktad, har ett professionellt bemötande och är kundorienterad. Arbetet kräver att du är strukturerad och lösningsfokuserad, har hög kommunikativ förmåga och kan prioritera arbetsuppgifter vid arbetstoppar. Genom ditt bemötande skapar du förtroende vilket är en viktig grund för samarbetet med såväl interna som externa kontakter. Du tycker också om att arbeta självständigt, har integritet och tar egna initiativ till förbättringar.   
 
I rekryteringen eftersträvar vi mångfald ur alla aspekter.   
 
 
Övrig information 
Arbete på bemanningscenter innebär att man arbetar i skift (dag, kväll, helg). Veckoarbetstid är 38:15.  Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
 
AISAB erbjuder en spännande arbetsplats med stor delaktighet och möjligheter att vara med att utveckla framtidens prehospitala sjukvård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Heli Elofsson
08-123 120 09
Birgitta Johansson

Johanna Lundell
johanna.lundell@sll.se

Sammanfattning

Besöksadress

Lindetorpsvägen 11
None

Postadress

Lindetorpsvägen 11
Johanneshov, 12118

Liknande jobb


16 maj 2024

14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024