Bemanningscontroller till Bostad med särskild service i stadsområde centrum

Bemanningscontroller till Bostad med särskild service i stadsområde centrum

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Inom Bostad med särskild service (BmSS) i stadsområde centrum har vi 51 BmSS och cirka 700 medarbetare. Vi är inne i en expansiv period och kommer att utöka ytterligare under de närmsta åren.
Vi är 23 enhetschef, två verksamhetschefer, metodutveckare och verksamhetsutvecklare som tillsammans arbetar för att ge hyresgästerna som bor i våra bostäder en hög kvalitet utifrån givna förutsättningar.

Bemanningscontroller är en ny befattning, som kommer att vara organiserad under verksamhetschef. Då tjänsten är nyinrättad har du möjlighet att påverka hur tjänsten skall utformas inom ramarna för uppdraget.

Controllerfunktionen innebär att stötta enhetschefer i bemanningsplanering utifrån enheternas specifika behov samt att stötta verksamhetschefen med underlag för styrning av verksamheten, utifrån att säkra budget i balans och effektiv användning av personalresurser.
Bemanningscontrollern har fokus på effektiv resurshantering i verksamheten och budget i balans.

I din roll skapar du goda förutsättningar för stadsområdet att driva och utveckla arbetet med bemanningsplanering utifrån både kort- och långsiktiga behov samt lagar och avtal. Du agerar även stöd och samarbetar med metodutvecklare, stödpedagoger, produktionscontroller och verksamhetsekonom. I uppdraget ingår att introducera chefer och schemaplanerare i TimeCare-systemen och bemanningsprocessen kopplat till budget.

Din arbetstid är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Flextid tillämpas.

Låter det som uppdraget för dig? Välkommen med din ansökan!



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avlutad och godkänd gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk- och administrativ eftergymnasial påbyggnadsutbildning. Rollen kräver flera års erfarenhet av TimeCare-systemen samt budgetarbete, då en förutsättning för arbetet är att du kan koppla schemaplanering till ekonomiska förutsättningar.

Du har arbetat med administration för verksamheter med schemalagd dygnet-runt bemanning, då det är viktigt att du har god förståelse och en helhetssyn för personallogistik och dess lagar och avtal. Du ska också ha arbetat med bemanningsplanering/schemaläggning. Det är meriterande om du har en god förståelse för Göteborgs Stads och förvaltningens organisation.

För rollen krävs god kunskap och förståelse om kollektivavtal och Arbetstidslagen. Du är van användare av Excel, och kan bygga ekonomiska uträkningar kopplat till schemaplanering i Excel. Du behöver också ha goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.

Vi söker dig som har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.

Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Samtidigt har du förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 november 2022

Kvalificerad ekonom

Kvalificerad ekonom

4 november 2022

16 november 2022

16 november 2022