Bemanningskoordinator

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna är ett bemannings- och rekryteringsföretag, som har funnits på marknaden sedan 1986.Vi finns etablerade på flera orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm.Den totala bemanningsstyrkan uppgår till drygt 450 medarbetare.Vi arbetar framförallt med större företag och koncerner, med vilka vi skapar djupa, individuella och fortlöpande affärsrelationer.Kontorsfixarna är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlem i arbetsgivar- och branschorganisationen Bemanningsföretagen. Bemanningskoordinatorn ansvarar för att samtliga inkommande bokningar från kundföretagen tillsätts med rätt personal och i rätt tid.I arbetet ingår en hel del administration och bemanningskoordinatorn kommer även att stötta vår rekryterare i dennes arbetsuppgifter.Jour ingår i tjänsten. Kvalifikationer och egenskaper: Att arbeta som bemanningskoordinator på ett bemannings- och rekryteringsföretag ställer krav på en otrolig flexibilitet, initiativförmåga, stresstålighet, förmåga att arbeta självständigt samt en förmåga att fatta snabba beslut.För att trivas med arbetet behöver du tycka om att befinna dig i händelsernas centrum och vara den som organiserar och hittar lösningar. Du har minst gymnasieutbildning men med fördel personalutbildning på högskolenivå och körkort.Du har god datorvana och hanterar Officepaketet med lätthet.Erfarenhet från affärssystemet Intelliplan är en merit.Du är utåtriktad, flexibel, förtroendeingivande, effektiv och handlingskraftig.Du har en mycket god serviceattityd och är van att arbeta mot deadlines.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010