Bemanningskoordinator

Bemanningskoordinator

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Bemanningscentralen är en nystartad enhet inom avdelningen för stöd till äldre och funktionsnedsatta.

Enhetens uppdrag är att bemanna efter de olika verksamheternas behov och sträcker sig över hela äldreomsorgen.
Utöver bemanning så arbetar vi med rekrytering samt att säkerställa grundläggande introduktionsutbildning till verksamheterna.
Då bemanningscentralen är en liten enhet är det viktigt att du vill ta ansvar och utvecklas tillsammans i teamet i din roll som bemanningskoordinator.
Vi kommer bygga upp och löpande utveckla enheten för att möta nuvarande och kommande behov av optimerad bemanning.
Allt arbete sker i samarbete med verksamheternas behov där just din kunskap, erfarenhet och idéer kommer att vara värdefull för att nå målet.

Dina arbetsuppgifter
Som bemanningskoordinator ansvarar du tillsammans med chef och kollega att hantera inkommande frånvaro och tillsätta vakanser där du utgår från verksamheternas behov. Ditt ansvar är att lösa uppkomna behov i bemanningen, för att lyckas med det behöver du se möjligheter och lösningar i allt du gör.
Du hanterar akut frånvaro dagligen men arbetar parallellt med långsiktig bemanningsplanering.
Rekrytering och hantering av spontanansökningar av personal till avdelningens olika verksamheter är ytterligare en arbetsuppgift som kommer vara återkommande.
Du har en viktig roll i att planera och skapa förutsättningar för en god introduktion för nyanställda vikarier.
Du arbetar med digitala systemstöd, utöver dessa är telefonen ett av dina främsta arbetsverktyg.



Kvalifikationer
Du skall ha lägst gymnasieutbildning.
Du behöver ha lätt för att använda digitala verktyg.
Har du tidigare erfarenhet av arbete med bemanning eller rekrytering är det meriterande.

Vi söker dig som
Vi söker dig som har mycket god förmåga att se och hitta lösningar även om det inte ser ut att vara möjligt.
Du behöver ha en god social förmåga och ha lätt att skapa och vårda kontakter.

Du behöver vara ansvarstagande och ha en förmåga att hantera flera saker på en gång då arbetet periodvis innebär hög belastning då det av verksamhetens karaktär inte alltid går att förutse vad som dyker upp.

Utöver detta behöver du vara noggrann och strukturerad för att arbetet i teamet skall fungera väl.

Du är också genuint intresserad av att skapa och vårda goda relationer med såväl interna som externa kontakter.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



Om Håbo kommun


Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 maj 2024

14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024