Bemanningskoordinator

Arbetsbeskrivning

Casino Cosmopol är Sveriges enda riktiga casino och ett dotterbolag till Svenska Spel. Vi ska, med fokus på ansvar, skapa upplevelser i världsklass med gästen i centrum. För att överträffa gästernas förväntningar har alla medarbetare casinots servicekoncept, Creating Memories, till sin hjälp och ledstjärna.
Om du vill träffa människor från hela världen och vara en del av en stark gemenskap, kan Casino Cosmopol erbjuda en unik kombination av spänning på jobbet och trygghet i anställningen.

Stockholm
Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag 2019-04-07

Krav på erfarenhet: Ja
Krav på utbildning: Ja
Typ av yrke: Serviceyrke
Åldersgräns: 20 år

 

Ett helt ovanligt jobb
Vill du bli en del av en spännande värld i ett hus som aldrig sover? Välkommen till Casino Cosmopol – en helt ovanlig arbetsplats. Med stort fokus på ansvar får du tillsammans med oss möjlighet att bjuda våra gäster på minnesvärda upplevelser.

Du ingår i ett engagerat bemanningsteam med totalt elva Bemanningskoordinatorer, varav fyra sitter i Stockholm och rapporterar till Bemanningschefen som sitter i Göteborg. Som Bemanningskoordinator jobbar du i nära samarbete med HR-avdelningen på Casinot i Stockholm som består av två HR-specialister och en HR-chef. 

Du – en nyckelperson

Bemanningsteamet står nu inför ett större förändringsarbete där dina tidigare erfarenheter av bemanningsplanering kommer att vara avgörande.

Den övergripande uppgiften som Bemanningskoordinator är att se till att vi alltid är bemannade med hänsyn till planerad verksamhet, förväntade gästflöden och givna direktiv, lagar och regelverk. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

• Schemaläggning på kort och lång sikt.
• Registrera passbyten, sjukanmälningar, ledigheter mm.
• Täcka vakanser och ringa in personal vid behov.
• Säkerställa att vi har rätt bemanning och kompetens vid varje given tidpunkt.
• Ett proaktivt stöd till organisationens chefer i att ta fram kostnadseffektiva förbättringar och underlag för att skapa scheman med ekonomiskt fokus.

Vi söker dig som

• Har eftergymnasial utbildning.
• Har några års erfarenhet av bemanningsplanering och att bygga scheman.
• Har intresse för kollektivavtal och kunskap om arbetsrätt.
• Tycker om att driva och genomföra förändringar.
• Besitter goda kunskaper i Excel och har en fallenhet för IT-system.

Det är dessutom ytterst meriterande om du har tidigare erfarenhet av schemaläggning i Quinyx. 

Om du är en positiv, ansvarstagande och noggrann person kan du mycket väl vara den vi söker. För att trivas i rollen är du bekväm med att fatta beslut och har ett stort intresse för både människor och siffror. Du besitter goda kunskaper i svenska såväl som engelska eftersom du kommer vara i kontakt med medarbetare från hela världen. Förmåga att kunna prioritera och snabbt byta fokus mellan olika typer av människor och arbetsuppgifter och se lösningar snarare än problem i dina arbetsuppgifter är andra egenskaper vi värdesätter.

Vårt erbjudande

Hos oss kan du vänta dig ett spännande arbete hos en trygg arbetsgivare som värnar om dig, och ger bra anställningsvillkor och förmåner. Våra casinon är som världen utanför – fyllda av människor från världens alla hörn, med olika bakgrund, kultur, språk och erfarenheter. För att trivas i vår gemenskap förutsätter vi att du är lika öppen och inkluderande som vi på Casino Cosmopol är.

Tjänsten är en heltidsanställning och provanställning tillämpas.

Dina arbetstider är främst kontorstid men även kvällar samt lördagar och helgdagar kan förekomma.

Vill du bli en av oss?

Då är du välkommen att skicka in din ansökan, som består av CV och ett brev där du berättar om dig och varför du tror dig passa hos oss, via länken nedan eller via www.casinocosmopol.se.

Sista ansökningsdag är 2019-04-07. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi värdesätter trygghet och därför genomgår alla medarbetare en säkerhetsintervju innan anställning. Alla som arbetar hos oss måste vara 20 år fyllda.

Har du frågor? Kontakta: David Sandrén Bemanningschef david.sandren@casinocosmopol.se, 010-120 55 82.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Casino Cosmopol är Sveriges enda riktiga casino och ett dotterbolag till Svenska Spel. Vi ska, med fokus på ansvar, skapa minnesvärda upplevelser med gästen i centrum. För att överträffa gästernas förväntningar har alla medarbetare casinots servicekoncept, Creating Memories, till sin hjälp och ledstjärna.

Här kan du läsa mer om Casino Cosmopol: www.casinocosmopol.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Rudqvist

Helena Sigvardsson

Ulrika Ekbohm

Johanna Larsen

Daniel Almstedt
08-7818819
Catarina Sjöbom

Daniel Almstedt
010-120 88 19
Patrik Sundgren

Louise Wikström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Casino Cosmopol AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 18 mars 2019

Besöksadress

STUREGATAN 11
None

Liknande jobb


HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024

15 april 2024