Bemanningsplanerare till Kungälvs kommun

Bemanningsplanerare till Kungälvs kommun

Arbetsbeskrivning

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!

Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens planerings- och rekryteringsenhet inom Trygghet och Stöd. Vi ska, som en del i ett projekt, starta en ny enhet som har i uppdrag att svara för samordning avseende schemaplanering, rekrytering och för vissa verksamheter korttidsrekrytering. Vi ska vara en stödverksamhet till våra Vård- och omsorgsboende, Stöd i ordinärt boende, LSS boende samt Daglig verksamhet. Fler verksamheter kan tillkomma med tiden.
Vi söker nu en engagerad bemanningsplanerare. En första del i ditt arbete kommer vara att, tillsammans med dina kollegor och verksamheterna utveckla bemanningsprocessen.

Är du intresserad av en ny utmaning där du får vara med och möta framtidens sätt att bemanna på i en tid av omställning och förändring?

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget är fyllt med intressanta och spännande utmaningar med engagerade kollegor. Du kommer att ingå i ett team med flera bemanningsplanerare och rekryterare. Ni ansvarar tillsammans för att bistå verksamheternas enhetschefer och medarbetare på ett effektivt, tillgängligt och serviceinriktat sätt med både den kort- och långsiktiga schema- och bemanningsplaneringen. Rollen som bemanningsplanerare är mångsidig med många kontaktytor och olika sammanhang.

I rollen som bemanningsplanerare ansvarar du för att bemanningsprocessen genomförs enligt plan. Du deltar även löpande i arbetet med att utveckla och effektivisera arbetsmetoder och processer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden som bemanningsplanerare är att:
• Ha en nära dialog med verksamheternas chefer och medarbetare. Stödja och utbilda dessa i schemaprocessen och Time Care Planering.
• I dialog med chef utifrån verksamhetens behov kartlägga bemanningsbehov och rekryteringsbehov inom schemaområdet.
• Ansvara för att administrera i schemaläggningssystemet TimeCare Planering, vikariehanteringssystemet TimeCare Pool samt rapportering i Personec.
• Kontrollera lagar, avtal och regler i schemaplaneringen.
• Ansvara för de strategiska och ekonomiska lösningarna ur ett helhetsperspektiv i den slutgiltiga schemaplaneringen.
• Bemanna verksamheten vid korttidsfrånvaro.
• Göra kontinuerliga uppföljningar på exempelvis bemanningsprocessen.
• Aktivt bidra till att utveckla och effektivisera arbetet kring bemanning och schemaläggning för verksamheten genom utvärdering och omvärldsbevakning.
• Samarbeta med andra stödfunktioner kopplade till bemanningsprocessen som tex. rekryterare, bemanningscontroller, ekonom och HR-specialist.

Arbete pågår just nu med att införa heltid som norm i våra. Där kommer du ha en viktig roll att utveckla och bidra till det nya arbetssättet. Du är en nyckelperson för schemaplaneringen och korttidsrekryteringen. Du kommer att stötta chefer och tillsammans arbeta för en effektiv och optimal bemanningsprocess.

Arbetstiderna är varierande, måndag till fredag mellan 6-30-17.00 till att börja med. Helgarbete kan bli aktuellt om verksamheten så kräver och bör därför inte vara något hinder för dig.

Här får du tillfälle att vara med och fortsätta forma vår enhet och utveckla vårt arbetssätt tillsammans med verksamheterna!

Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte med din ansökan.

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker verkligen tycker om att arbeta med människor! Du har en utpräglad känsla för service, god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande i alla situationer. Då vi är en verksamhet med ett stort utvecklingsfokus är det viktigt att du trivs med att arbeta i en händelserik miljö och har lätt för att snabbt ändra ditt arbetssätt och prioritera om. Som person är du initiativtagande och strukturerad och har förmågan och ta ansvar och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser att du är intresserad av schemaläggning och har lätt för att sätta dig in i och lära dig nya system och andra digitala lösningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi och goda kunskaper i lagar, avtal och regler som avser arbetstidsförläggning. Du har minst ett års erfarenhet av bemanning eller rekrytering och två års erfarenhet från verksamhetsområdet.

Det är ett krav att du har erfarenhet av bemanningsplanering och schemaläggning och har arbetat i schemasystemet TimeCare Planering, bemanningsplaneringssystemet Time Care Pool samt personalsystemet Personec och Winlas.

Vi vill att du till ansökan bifogar CV och personligt brev där du motiverar varför du söker jobbet och varför vi ska anställa just dig.


Övrigt
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024