Bemanningsplanerare till PwC

Arbetsbeskrivning

Är du målinriktad, lösningsfokuserad, duktig på att koordinera och har lätt för att bygga professionella relationer? Då kan tjänsten som bemanningsplanerare till PwC i Linköping vara rätt för dig!

Om PwC
PwC Sverige är Sveriges ledande revisions- och rådgivningsföretag med 2 900 medarbetare på 22 kontor runt om i landet. Vi är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Dels för att våra 33 000 kunder ger dig och alla våra medarbetare tillgång till både spännande och samhällsviktiga uppdrag. Dels för att du får chansen att arbeta och utvecklas sida vid sida med några av landets vassaste specialister. Besök gärna www.pwc.se för mer information om företaget och dess tjänster.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som bemanningsplanerare kommer du ansvara för kontorsområdets bemanningsplanering, vilket innebär att strategiskt och strukturerat arbeta i system för att sätta ihop välfungerande team. Du kommer självständigt att driva ditt dagliga arbete men samtidigt ha ett nära samarbete med övriga kollegor inom teamet samt gruppchefer inom PwC. Detta för att på bästa sätt säkerställa rätt teamstruktur i PwC:s uppdrag med fokus på klient, medarbetare och firma.  

Rollen som bemanningsplanerare är omväxlande och ställer krav på flexibilitet. Genom analys och koordinering kommer du driva arbetet framåt i en verksamhet med högt tempo.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
  Driva bemanningsarbetet och ha en aktiv dialog med den del av regionen som du ansvarar för vilket innebär att löpande informera intressenter kring status och aktiviteter inom bemanningen
Hantera och ansvara för löpande bokningar och ombokningar av medarbetare inom kontorsområdet
Bevaka och analysera resursbehov genom aktuell pipeline och tillgänglighet
Ansvara för prognos för inkommande projekt och planera för de kompetenser som behövs
Hantera inkommande resursförfrågningar från andra enheter och proaktivt medverka för att hitta lösningar
Ta fram rapporter och genomföra väsentliga nulägesanalyser för styrning av planering och bemanning
Tjänsten gäller ett uppdrag på 2 år där du kommer att bli anställd som konsult via OnePartnerGroup men tillbringa dina arbetsdagar hos oss på PwC. Efter uppdragstiden finns goda möjligheter att övergå till att bli anställd direkt av PwC. Du har möjlighet att välja om du vill utgå från vårt kontor i Linköping eller Norrköping. Då du även har täta samarbeten med våra kontor i Jönköping och Växjö förekommer resor i tjänsten, cirka fem dagar per månad.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen som bemanningsplanerare ser vi att du har erfarenhet från en administrativ eller koordinerande roll samt drivs av att hitta lösningar och trivs i en föränderlig miljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av Resource Management eller framgångsrikt skött komplexa bemanningsfrågor eller planering av medarbetare på revisionsbyrå eller liknande verksamhet. Vi ser gärna att du har god förståelse för ekonomi och det är meriterande om du har någon form av utbildning inom området. 

För att få ut största möjliga potential i rollen är du en nyfiken person som tycker om omväxlande och självständigt arbete som kräver hög grad av struktur och ansvar. Du har ett genuint intresse för att bygga och utveckla goda och professionella relationer inom olika led i organisationen. Du är duktig på att koordinera, har god samarbetsförmåga och är ödmjuk men har samtidigt en vilja att målinriktat driva ditt arbete framåt. Vidare är du en van användare av Excel och har god systemvana. Du har även god kommunikationsförmåga i svenska i både tal och skrift.

Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstid i 2 år, med ambition att övergå till tillsvidareanställning hos PwC
Tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse
Placering: Linköping eller Norrköping

Nyfiken på att veta mer?
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Vi som arbetar med detta uppdrag är Rebecka Karlsson (rebecka.karlsson@onepartnergroup.se) och Mikael Wetter (mikael.wetter@onepartnergroup.se). Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram mot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Stenqvist

Julia Hermansson

Anna Stenqvist
0142-60 20 62
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Östergötland AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2023
  • Ansök senast: 6 augusti 2023

Besöksadress

Kungsvägen 37, Mjölby
None

Postadress

Kungsvägen 37
Mjölby, 59551

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024