Bemanningssamordnare till affärsomr. Rekrytering

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter Som bemanningssamordnare bistår Du rekryteringskonsulterna i deras dagliga arbete. Du kommer att arbeta aktivt med sökningar av kandidater i CV-databasen samt andra kanaler. Du tar fram och intervjuar tänkbara kandidater för att på så vis underlätta tillsättningar av nya uppdrag. Andra arbetsuppgifter är telefonintervjuer, personintervjuer, annonsering och validering, personprofiler, CV samt referenstagningar. Du är behjälplig vid administration kring förekommande uppdrag. Kunskap och erfarenhet Du har personaladministrativ utbildning, KY-utbildning med inriktning rekrytering eller motsvarande och vi ser gärna att Du har erfarenhet från personalområdet, särskilt inom rekrytering. Tidigare erfarenhet från Bemanningsavtalet samt arbete i affärsverktyget Intelliplan är meriterande. Körkort och god datavana är ett krav samt utmärkta kunskaper i det svenska språket. Personliga egenskaper För att trivas med jobbet som bemanningssamordnare hos oss måste Du ha tävlingsinstinkt och vara resultatinriktad samtidigt som jobbet ställer krav på laganda. Du är bra på att skapa goda och långsiktiga relationer och har en utpräglad känsla för service. Som person är Du förtroendeingivande och prestigelös. Eftersom arbetet ofta kräver snabba insatser är personliga egenskaper som flexibilitet och hög energinivå mycket viktigt. Du är en engagerad och lyhörd person som gillar att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 maj 2024

14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024