Bemanningssamordnare till bemanningsenheten

Bemanningssamordnare till bemanningsenheten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med att utveckla bemanningsenheten i Tranemos omsorg?

Vi söker en bemanningssamordnare till vår bemanningsenhet. Vid omorganisation årsskiftet 21/22 organiserades bemanningsenheten i omsorgssektionen i Tranemo. Verksamheten är just nu i en utvecklingsfas med många spännande projekt på gång. Här arbetar vi tillsammans med ett stort kontaktnät då vi samarbetar med omsorgens alla utförande verksamheter inom funktionsnedsättning- och äldreomsorgsområdena. Bemanningsenhetens administration består idag av två bemanningssamordnare, en administratör på 25% och en enhetschef. Vi har vårt kontor centralt i Tranemo.

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.

Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.



ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningssamordnare i bemanningsenheten har du det övergripande ansvaret kring bemanningsprocessen av intermittent personal. Du servar och möter verksamhetens behov genom att planera och prioritera personal.
För att kunna tillgodose verksamhetens behov behövs det dialog med såväl verksamheter enhetschefer, undersköterskor och övriga medarbetare i omsorgssektionen som arbetar med bemanning.

Du arbetar långsiktigt genom förbättringsarbete för att bevara god personalförsörjning, säkerställa god arbetsmiljö för intermittent personal och identifiera framtidens bemanningsbehov. Tillsammans med din kollega rekryterar ni löpande intermittent personal till bemanningsenheten. I dina arbetsuppgifter ingår det även att kommunicera och stötta vikarier i arbetsrelaterade frågor, bland annat för att tillgodose kunskapen om hur IT används som ett verktyg. Tillsammans med din kollega ansvarar ni för viss LAS-kontroll, framtagande av statistik och har huvudadministratörs uppdrag i systemet Time Care. I din roll är du omsorgssektionens ansikte utåt och verkar för att främja Tranemo kommuns mål att var en attraktiv arbetsgivare.

KVALIFIKATIONER
Du bör ha universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis personal- och organisationsutveckling eller vård- och omsorgsadministration, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av administrativt arbete och goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Goda IT-kunskaper krävs då vi ständigt arbetar med att utveckla digitala hjälpmedel och IT-stöd samt att detta är ditt främsta arbetsredskap. Det är meriterande om du tidigare arbetat med bemanningsfrågor eller personalplanering. Det är även meriterande om du har erfarenhet inom verksamhetsområdena samt vana från annat serviceyrke.

För att lyckas i rollen som bemanningssamordnare krävs det förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer. Då det periodvis är högt tryck på bemanningsenheten är det viktigt att du kan prioritera i dina arbetsuppgifter och att du trivs med att arbeta i högt tempo. Du ska trivas med att arbeta i grupp men även självständigt och kunna ta eget ansvar. Du ska trivas med att ha en ledande roll och känna dig trygg i att kommunicera utifrån din roll. Din förmåga att vara prestigelös, utvecklingsorienterad och flexibel värderas högt.

Bemanningsenheten är en servicefunktion för alla omsorgens verksamheter och därför är det viktigt att du som söker är lyhörd och har en känsla för service samt är kontaktskapande då du kommer ha daglig kontakt med chefer, medarbetare och vikarier. Vi värdesätter att du har fallenhet för att se nya möjligheter och förmåga att driva utvecklingsarbete och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Löpande rekrytering tillämpas i denna rekryteringsprocess, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21.
SSR Berina Ljubinac
0325-57 62 02
Vision Magdalena Wilson
0325-57 62 00
Sektionschef, Omsorgssektionen Lena Adolfsson
0325-576238
Funktionschef vård och omsorg Helena Lundgren
0325 576395
Funktionschef, vård och omsorg Helena Lundgren
0325 576395
Områdeschef Pia Redberg
0325-576225
Områdeschef Johanna Dahlén
0325-57 63 31

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 26 Tranemo
None

Postadress

None
Tranemo, 51480

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024