Bemanningsspecialist

Bemanningsspecialist

Arbetsbeskrivning

Om Flexio
Flexio grundades med ambitionen att förenkla hela bemanningsprocessen av flexibel personal utan att göra avkall på kvalitet och resultat. Vi var själva verksamma i organisationer med behov av att flexibel bemanning där vi, precis som många andra upplevde att det inom bemanningsbranschen inte gick snabbt nog att tillsätta kvalificerad personal när det var bråttom. Det var för många mellanhänder, för många manuella tidskrävande aktiviteter och inte kostnadseffektivt. Vi var övertygade om att det kunde göras betydligt bättre. Sagt och gjort, vi började därför själva utveckla effektiva systemstöd i en egen plattform med den senaste tekniken och intelligenta algoritmer för att skapa en komplett helhetslösning tillsammans med referenskunder som då och fortfarande ställer de högsta och mest komplexa krav som finns inom bemanning i Sverige. Vår lösning utvecklas sedan starten 2017 dagligen tillsammans med våra kunder för att fortsatt ligga i framkant med att överträffa deras förväntningar och önskemål. Detta har resulterat i att våra medarbetare och kunder hela tiden ligger steget före och tillsammans leder vi utvecklingen inom bemanning framåt. Flexio omsätter idag över 30 MSEK och har sedan 2017 utfört över 30 000 slutförda uppdrag på mer än 10 orter i Sverige, främst inom logistik såsom lager och transport samt inom service.
Vad innebär det att arbeta som Bemanningsspecialist hos Flexio?
Som Bemanningsspecialist arbetar du med många olika aktiviteter som kräver att du kan hålla flera olika processer igång samtidigt. Huvudsakliga arbetsuppgifter är rekrytering, intervjuer av potentiella kandidater samt tillhandahålla vissa bemanningstjänster till uppdragsgivare hos Flexios klienter.
Du arbetar motiverat och engagerat i en mångsidig roll med den dagliga verksamheten i ett dynamiskt team och en innovativ arbetsmiljö. Du kommer också att vara med att effektivisera, påverka och utveckla företagets rutiner och processer inom rekrytering och bemanning.
Vad förväntas du göra:
· Komponera jobbannonser och positionsbeskrivningar
· Hantera rekryteringsprocesser från start till slut
· Rekrytera och underhålla kommunikation med resurser via vår plattform, telefon, sociala medier, e-post, evenemang, webbmöten etc.
· Intervjuer och referenstagning
· Hantering av onboarding och offboarding av resurser
· Kvalitetssäkring av resurser
· Hantera daglig bemanning utefter behov från beställare hos klienter
· Löpande uppföljning av leveranser och daglig kontakt med beställare hos klienter
Arbeta i den dagliga service- och supportfunktionen
Viktigt för tjänsten:
Relevant utbildning, gärna på högskolenivå eller erfarenhet inom området
Utåtriktad och positiv personlighet
Hög nivå av skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Stort engagemang för exceptionell kundservice och relationsutveckling
Förmåga att genomföra, resultat och målmedvetenhet, stark teamkänsla, självmotivation och proaktivitet
Intresserad av att arbeta med digitala systemlösningar och sociala media plattformar.



Om dig:
Vi söker dig som har ett genuint intresse för rekrytering och bemanning och som vill vara delaktig i att utveckla den bästa lösningen på marknaden inom området. Du har ett tydligt fokus på dina arbetsuppgifter/projekt och är intresserad av att driva Flexios verksamhet framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper så du är också en prestigelös person som ser lösningar och gärna rycker in där det behövs. Du är utåtriktad och har en positiv personlighet. Att ge god service internt och externt är en självklarhet för dig.
För att lyckas i rollen behöver du vara utåtriktad, engagerad och handlingskraftig. Du drivs av och tycker om att arbeta i team och ser förbättringsmöjligheter i den dagliga processen. Du är noggrann och detaljfokuserad men utan att göra avkall på leverans. Vidare är du trygg i din kompetens, förtroendeingivande och en duktig kommunikatör som har lätt för att skapa och underhålla goda relationer. Du kan arbeta under stress och är van att hantera korta deadlines.
Det är meriterande om du har erfarenhet av search, rekrytering och/eller bemanning.
Arbetstid och Kompensation
Arbetstid omfattning: Heltid
Arbetstiderna är förlagda till kontorstider, måndag-fredag
Lön: Fast månadslön
Placering
Du kommer till stor del ha frihet under ansvar att själv välja varifrån du vill utföra ditt arbete. Vi tror dock på mervärdet som skapas i att arbeta tillsammans på vårt kontor i Malmö vissa dagar i veckan.
Vad du kan förvänta dig från oss
Du kommer att vara en del av ett positivt team i en entreprenörsanda som ger dig lämplig utbildning, intelligenta verktyg och stöd för att förbereda dig för de aktiviteter som förväntas av dig.
Sökord:
Rekryterare, Konsultchef, Bemanning, Recruiter, Resource manager, HR, Personal
Sista ansökningsdag är 2022-01-15
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:
Magnus Viklund
magnus.viklund@flexio.com
Telefon: +46 70 303 99 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flexio Work AB Malmö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Postadress

Nordenskiöldsgatan 24
Malmö, 21119

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024