Beredare Nyanslutningar

Arbetsbeskrivning

Infratek bidrar till att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Vi bygger, driftar och underhåller kritisk infrastruktur. Det rör sig om eldistribution, järnvägssystem, elsäkerhet, gatubelysning, laddstationer för elbilar eller tunnelsäkerhet. Infratek erbjuder många olika tjänster inom projektledning, kvalitetskontroll, montagearbete och underhåll. Vi är leverantörsoberoende och samarbetar med alla aktörer i branschen. Vi är ett lag på 1400 anställda, fördelat på 40 avdelningar i Norden, och en samlad omsättning på ca 3 miljarder NOK. Infratek expanderar och får ständigt nya projekt och uppdrag i Norge, Sverige och Finland. På Infratek jobbar vi gärna tvärs över landsgränser och mellan olika avdelningar i varje land. Infratek använder Facebook at work som plattform för intern kommunikation. Läs mer på www.infratek.se.



Rollen som Beredare

Som beredare på Infratek kommer du att planera drift och underhåll i våra kunders lokalnät.

Du kommer vara verksam i stockholmsområdet med placering i västberga. I detta arbete ingår bland annat att hitta lämpliga tekniska lösningar, göra ekonomiska kalkyler enligt EBR-metoden, koordinera kontakter med kunder och myndigheter. I det dagliga arbetet ingår även hanteringen av tillstånd, remisser och intrångsersättningar.

Beredningsfunktionen är en del av organisationen i det lokala elnätet. Som Beredare ansvarar du för materialberedning och att ta fram tekniska specifikationer med hänsyn till de praktiska förutsättningarna i fält.

För att blir framgånsrik i rollen som beredare har du KY-utbildning eller minst gymnasieutbildning med inriktning elkraft. Du har tidigare erfarenhet av eldistributionsverksamhet och från att genomföra fältplanering. Du har erfarenhet av att arbeta enligt EBR samt kunskap inom ESA och Starkströmsföreskrifterna.

Vem är du?

Du som person har en positiv grundinställning och arbetar strukturerat samt noggrant. Du förstår vikten av att vara affärsinriktad i ditt arbete och prioriterar resultat. Du kan själv ta ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ i att utvecklas inom rollen. Din förmåga att bemöta kunder och beställare på ett professionellt sätt är viktigt för att lyckas i rollen. God datorvana och B-körkort är ett krav.

Närvaro, arbetsglädje och rörelse  

Det är våra kärnvärden som sätter kulturen och karaktären på Infratek. Att vara synlig och finnas till hands för såväl kunder som kollegor, att ha nära till skratt och uppmuntra varandra, och att vara flexibel i en bransch som ständigt rör på sig – det är Infratek.

Du som medarbetare är vår absolut viktigaste tillgång. För att säkerställa att du får en bra start på Infratek har vi ett utbildningsprogram där du introduceras till allt från vilken roll vi har i samhället till hur du löser praktiska uppgifter i vardagen. Genom att använda Facebook at work som ett komplement till vårt intranät, skapar vi även en transparent och öppen kultur där det är högt i tak och allas röst blir hörd. Det är viktigt för oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tom Söderström
+46 070-692 17 70
Ansökan

Torbjörn Eklund
+46 070-698 17 77, +46 070-698 17 77
Anders Ericsson
+46 702131523
Patrik Torp
+46 70 251 30 35, +46 70 251 30 35
Magnus Nilsson
+46 70-263 48 33
Torbjörn Eklund
+46 070-698 17 77, +46 070-698 17 77
Hans-Olov Evensson
+46 702912405
Torbjörn Eklund, avdelningschef
070-698 17 77
Torbjörn Eklund, avdelningschef
070- 698 17 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Infratek Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 januari 2017

Besöksadress

Västberga Allé 36B
None

Postadress

Box 42002
Stockholm, 12612

Liknande jobb


1 juni 2024

10 maj 2024

Kraftmontör

Kraftmontör

3 april 2024