OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bergen Energi etablerades 1991 som första oberoende mäklarhus i en energimarknad som var ny och unik på världsbasis.I takt med att fler och fler länder i Europa avreglerat sina energimarknader, har Bergen Energi etablerat sig i ett växande geografisk område.Vi har i dag kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Nederländerna, Frankrike och England.150 personer är anställda inom koncernen och huvudkontoret är lokaliserat i Bergen.I Sverige har vi varit etablerade sedan 1996 och med många års erfarenhet, system, produkter och kompetens för otimalisering av energihandel kan vi erbjuda service av hög kvalitet till våra kunder.Våra kärnvärden viljestyrka, ärlighet och värme genomsyrar vår arbetsmiljö och är våra ledstjärnor i vårt förhållningssätt mot kolleger och kunder.Se även http://www.bergen-energi.com.I samarbete med Manpower Professional rekryterar nu Bergen Energi en redovisningsekonom/kundansvarig till Cost Management team med placering i Alvik, Bromma. Arbetsbeskrivning Tycker du om att jobba med leverantörsreskontra samtidigt som du har många kundkontakter i ett företag med mycket stark tillväxt?Då kan det här vara jobbet för dig!Du jobbar som kundansvarig i Cost managementgruppen.Kundansvaret innebär att ha hand om leverantörsreskontran gällande elhandel för dina kunders räkning.Du kontrollerar att leverantörsfakturor är rätt registrerade, hanterar korrigeringar, bokför, utför löpande betalningar, avstämningar, samt gör månads- och årsbokslut, där du bl a skapar ett bokföringsunderlag samt sammanställer rapporter åt dina kunder.I ditt arbete ingår också att svara på dina kunders frågor.Vem är du?Du är gymnasieekonom med minst fem års erfarenhet av leverantörsreskontra och bokslutsarbete alternativt så är du en relativt nyutexaminerad civilekonom med ca 1-2 års erfarenhet av liknande arbete.Dina kunskaper i bokföring är goda och du har även goda kunskaper i något affärssystem.Har du kunskaper i Axapta så är det meriterande.Vidare bör du ha goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i excel.Du behärskar engelska i tal och skrift.Kan du finska så ses det som mycket meriterande. Som person är du noggrann, social och är bra på och tycker det är roligt att kommunicera med kunder.Du tycker om att ha ett högt tempo, är initiativrik, en problemlösare och fullföljer det du har påbörjat.Vad kan Bergen Energi erbjuda dig?Bergen Energi erbjuder dig en bra arbetsmiljö i fina och ljusa lokaler i Alvik, möjligheter till intern utbildning samt trevliga arbetskamrater.Kontaktperson Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan.Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.Välkommen med din ansökan!