Biladministratör Back Office

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en proffsig och engagerad kollega till vår Biladministration på huvudkontoret i Mölndal.

Om rollen
På denna centraliserade avdelning är vi idag ca 25 personer uppdelade i olika team där du kommer att ingå i vårt Back Office Team och stötta både internt och de övriga delarna av organisationen med administration kopplat till bilaffären. Du är en administrativ stjärna med ett intresse för ekonomi och med bred kunskap inom Excel. Arbetstiden är förlagd på dagtid måndag-fredag.

Hur ser en arbetsdag ut?
Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär vilket gör arbetsdagen utvecklande och spännande. Det viktigaste för att trivas i rollen är att du verkligen brinner för att arbeta administrativt, besitter mycket goda kunskaper i Excel samt har förståelse och intresse för ekonomi, flöden och processer. Du säkerställer även att vi följer de lagliga krav och förordningar som finns samt följer företagets Guidelines. Det kan stundtals vara hög arbetsbelastning samt deadlines att förhålla sig till som kan upplevas hektiskt. Här krävs mycket god prioriterings- och planeringsförmåga, noggrannhet och ansvarskänsla.

Teamets huvudsakliga uppgifter är
• Daglig samt månatlig framtagning och utskick av statistik och rapporter i Excel till övriga delar av organisationen
• Betalning mot banker och övriga intressenter
• Fakturabehandling och kontering i systemet Palette
• Utredningar
• Stöd till våra övriga team på avdelningen samt till vår ekonomiavdelning

Vem trivs här?
För att vara rätt person för rollen tror vi att du är noggrann, systematisk, stresstålig samt trivs med att jobba i ett stundtals högt tempo. Du räds inte för att ta tag i det som behövs göras och gör så på ett prestigelöst sätt. Du bör ha goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Vi ser även gärna att du har arbetat med framtagning av statistikrapporter, eller arbetat i en liknande roll. Har du erfarenhet ifrån fordonsbranschen samt affärssystemet Kobra är detta meriterande. Då vi är uppdelade i mindre team behöver du fungera bra i grupp och förstå värdet av bra teamwork men samtidigt vara självgående i det dagliga arbetet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande arbete i ett expansivt företag. Tjänsten innebär en sysselsättningsgrad på heltid med 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2021

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


14 september 2021

Spontanansökan - Administratör

14 september 2021

14 september 2021