Bilbolaget expanderar och söker Leveransadministratör

Arbetsbeskrivning

Leveransadministratör
Kan du kombinera deadlines med noggrannhet? Är service och kvalitet viktiga delar i din leverans? Vill du ha variationsrika arbetsdagar?

Då vill vi att du ska bli en del av Bilbolagets fortsatta framgång inom vår leveransadministration i Sundsvall!

Dina arbetsuppgifter

Som Leveransadministratör hos Bilbolaget Personbilar Sundsvall AB är du en viktig kugge i hjulet som ser till att vi levererar det kunden har beställt. Det innebär beställning, registrering och försäkring av sålda bilar. Du kommer även att jobba med att hantera finansieringsavtal, sköta fakturering, rapportering och statistik i samband med köp samt ansökningar av kampanjstöd hos våra leverantörer. I rollen ingår även övrigt förekommande administrativa uppgifter som åligger leveransadministrationsenheten, såsom bl a kontoavstämningar i samband med månadsbokslut.

Bakgrund och kvalifikationer

I grunden har du kanske en gymnasial utbildning inom ekonomi, men dina kunskaper inom detta område kan du lika gärna ha förvärvat genom arbetslivserfarenhet. Vi tror dock att grundläggande kunskaper inom redovisning är en förutsättning för att lyckas i den här rollen, och vi vill därför att du har erfarenhet av att ha arbetat inom ekonomisk administration. Vi arbetar i många olika system, varför god datavana är ett krav. Då denna roll är en viktig länk i vår leveranskedja, med många kontakter internt och externt, är det viktigt att du behärskar svenska väl i både tal och skrift. Om du dessutom har ett litet bilintresse, ser vi det som ett plus som kommer att underlätta din och vår vardag, men det är inte ett krav – så länge du är villig att lära!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tror att du är en initiativrik problemlösare och van att arbeta självständigt mot uppsatta mål och deadlines. I vår värld är inte den ena dagen den andra lik, och du behöver kunna analysera, förstå situationen, prioritera och ta egna initiativ. Att tempot ofta är snabbt är något du trivs med, och du förmår hantera flera olika uppgifter samtidigt utan att förlora fokus eller tumma på noggrannheten. Du ser helheten och bidrar med ett personligt engagemang för att skapa långsiktiga relationer med både kunder och kollegor.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas
Ort: Sundsvall
Lön: Månadslön
Sista ansökningsdag: 2017-02-12
Tillträde sker efter överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan till www.randstad.se

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Kristina Atterfors via mail kristina.atterfors@randstad.se

Företagsbeskrivning

Bilbolaget är en familjeägd koncern som funnits sedan 1935 och finns idag på 9 orter, från Timrå i norr till Norrtälje i söder. Med en lång tradition inom Svensk Volvohandel erbjuder de såväl nya Volvo-, Renault-, Ford- och Dacia personbilar som begagnade personbilar och lätta transportbilar med tillhörande verkstäder för service och reparationer. Verksamheten omfattas även av tunga fordon och lastvagnar med tillhörande verkstäder. Antal medarbetare inom koncernen är drygt 480. Omsättningen för 2016 uppgick till 2 200 tkr.

Vill du veta mer om Bilolaget och vad vi gör? Läs mer på www.bilbolaget.nu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 25 januari 2017

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024