Bild- och medialärare

Arbetsbeskrivning

Apelgårdsskolan är en tvåparallellig F-9 skola i stadsdelen Rosengård med ca 350 elever. På skolan finns även förberedelseklasser för skolår 6-9 samt fritidshem. Medarbetarna på skolan arbetar mycket målmedvetet för att varje enskild elev ska känna trygghet i sig själv och i sin skolsituation. ARBETSUPPGIFTER Placering: Apelgårdsskolan Uppdraget består i huvudsak av undervisning i ämnet bild. I uppdraget ingår även arbete med digital teknik och formgivning. Undervisningen ska ske på sådant sätt att förutsättningar för lärande skapas för varje enskild elev. Målsättningen är att eleverna ska utveckla förmågan att kommunicera med bilder för att uttrycka budskap, att skapa bilder med digitala och hantverksmässiga tekniker och verktyg samt med oilka material. Vidare ska eleven utveckla färdigheter i att undersöka och presentera olika ämnesområden med bilder, samt analysera historiska och samtida bilders uttryck, innehåll och funktioner. Som bild- och media lärare ingår du i ett arbetslag och är mentor för ett antal elever. KVALIFIKATIONER Lärarbehörighet i ämnet Bild, gärna med inriktning Bild och visuellt lärande alternativt Kultur, media och estetik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som bildlärare, har kunskap och erfarenhet av undervisning i olika digitala tekniker såsom film, foto, data samt media. Vi lägger stort fokus på lojalitet, samarbetsförmåga och förhållningssätt. Det är viktigt att du utstrålar trygghet i den yrkesroll du har och att du har förmåga att vara tydlig och sätta gränser. Det är viktigt att du kan entusiasmera, uppmuntra och engagera både elever och kollegor för att lärandet på skolan ska bli så positivt som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ljiljana Korac
070-3346524
Ulf Christensen

Sammanfattning

Postadress

Box 185 74
Malmö, 20032

Liknande jobb


Yrkeslärare Elprogrammet

23 augusti 2010

Yrkeslärare Byggprogrammet

23 augusti 2010

Yrkeslärare Energiprogrammet (VVS)

23 augusti 2010

Music teacher for grade 4-6

21 april 2010