Billing Manager

Arbetsbeskrivning

Finns Din nästa utmaning på Telia?



Gillar du siffror, har ett sinne för ekonomi och är lösningsorienterad? Vill du arbeta i en organisation där det händer mycket? Då ska du definitivt läsa mer!

Telia är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt - året om.

För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar Telia miljarder på att bygga det digitala samhället, de bygger Framtidens nät. Telia har bestämt sig för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare deras kunder.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer i denna roll ansvara för datainmatningsprocessen, våra konfigurationsinstruktioner och den övergripande datakvaliteten för de data som används för att producera snabba och korrekta fakturor till våra kunder.

Du kommer samarbeta med gränssnittsenheter så som försäljning och leverans, och du kommer att köra datakorrigeringar samt de processändringar som behövs för att säkerställa att vi har rätt data från början av processerna.

Nyckeln till framgången i denna roll är dialogen med våra Excellence Managers för att utveckla rapporter, verktyg och processer, samt dialogen med sälj- och leveransgrupperna, både för att fånga upp information om kommande förändringar och för feedback om processförbättringar som kontinuerligt kommer att förbättra vårt sätt att arbeta.



Din profil

För att lyckas i den här rollen förväntas det att du vågar ifrågasätta när du tycker att något inte stämmer, du bryr dig om Telias kunder och den erfarenhet de har när de gör affärer med dem och att alltid sträva efter att förenkla genom att föreslå förbättringar och nya sätt att arbeta.

Du är:

* Uppmärksam på detaljer och analytiskt lagd

* En lagspelare

* Noggrann, självständig, uthållig och inte rädd för att navigera i system.

* Inte rädd för att berätta du ser potentiella fel, misstag eller förbättringsmöjligheter

Du har:

* Erfarenhet från en datahantering eller faktureringsadministratörsposition i en bransch med komplexa laddningsmodeller

* Utmärkta kunskaper i engelska

* Excel-kompetens. Meriternade om du har erfarenhet av SalesForce

* Erfarenhet från kravhantering, konfiguration eller systemtestning för system med stora mängder komplexa data (fakturering, ekonomi, handel)



Övrig information

Placeringsort: Solna (just nu sker arbete hemifrån
Start: Omgående
Varaktighet: Till och med juni 2021 med stor chans till förlängning
Arbetstid: Heltid, dagtid, mån- fre. Visst övertidsarbete kan förekomma



Rekrytering

Telia har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess.

För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Telia i Solna (alt hemifrån)


Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Carolina Löfgren på telefon 0767-841632 alt


Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.



Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2021
  • Ansök senast: 15 februari 2021

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024