Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Socialförvaltningen och det kommunala omsorgsbolaget, Höganäs Omsorg AB, befinner sig i en utvecklings- och uppbyggnadsfas. Det innebär att den som får tjänsten erbjuds en spännande arbetsplats som fortlöpande förändras och anpassas utifrån medborgarnas och verksamheternas behov.



ARBETSUPPGIFTER
Myndighetsenheten söker dig som är intresserad av ett viktigt och spännande uppdrag. Som biståndshandläggare ska du utreda, bedöma och besluta om insatser enligt Socialtjänstlagen samt följa upp beslutade insatser. Allt utgår från gällande lagstiftning och riktlinjer. Du kommer att ingå i ett team med erfarna kollegor och närvarande chef som stöd.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av biståndsbedömning och god kunskap i gällande lagstiftning.
Du har god förmåga att skapa kontakt med människor i utsatta situationer och förmåga att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som kan uppstå.
Du tycker samverkan med kollegor och andra professioner inom och utanför organisationen är viktig. Arbetet ställer stora krav på att du är flexibel, kan arbeta självständigt och tar ekonomiskt ansvar.
Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem, kännedom om Procapita/Life Care är en fördel.
För tjänsten krävs B-körkort och att du kör bil.
Kontaktperson Cecilia Lindestam-Viebke nås först fr o m v 30.


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Marie Wikander
042-33 77 36
Sara Jönsson
042-33 72 18 mellan 22/7 och 12/8
Ann-Christin Göransson

Din fackliga kontakt
042-33 71 00
Enhetschef Lotta Johansson
042-33 71 65
Psykiatrisamordnare Monika Paulsson
042-33 77 14
Enhetschef Dorte Svensson
042-33 74 60
SSR, via kommunens växel Ulrika Carlsson
042-33 71 00
Vision, via kommunens växel Carina Höjing
042-33 71 00
Avdelningschef Arne Nilsson
042-33 71 00

Sammanfattning

Besöksadress

Centralgatan 20 26382 Höganäs
None

Postadress

None
Höganäs, 26382

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024