Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Biståndsenheten!

Hos oss arbetar två 1:e socialsekreterare, nio biståndshandläggare inriktade mot äldreomsorg, sex handläggare LSS/socialpsykiatri, tre avgiftshandläggare samt färdtjänsthandläggare, boendesamordnare och platskoordinator.
Vi sätter värde i att ha nära till varandra och lär och utvecklas dagligen i våra uppdrag.

Socialförvaltningens värdegrund är en viktig utgångspunkt för vårt arbete: Hos oss ska du känna trygghet och tillit genom att vi har kompetens och engagemang - för oss är relationen viktig!

ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare med inriktning äldreomsorg ansvarar du tillsammans med nio erfarna kollegor för att utreda, fatta beslut och följa upp beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL). Ärendefördelning sker utifrån ett geografiskt område, där handläggaren samarbetar nära hemtjänst, arbetsterapeut, fysioterapeut och sjuksköterska i samordningsteam. Tjänsten kan innefatta arbete mot flera områden, utifrån att lösa det samlade inflödet av anmälningar, ansökningar och arbete i Samsa för att säkerställa en trygg och säker utskrivning från sluten hälso- och sjukvård.

Som biståndshandläggare hos oss erbjuder vi dig regelbunden ärendehandledning av 1:e socialsekreterare, närhet till engagerade och kompetenta kollegor och en organisation som värdesätter samverkan och där det aldrig är långt till varandra.

Intervjuer kommer att ske 11 mars.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom eller har likvärdig högskoleexamen samt erfarenhet från myndighetsutövning, gärna inom äldreomsorg. Du har mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift, och är van att föra social dokumentation.

Som person är du engagerad och positiv, värdesätter samverkan och har ett bemötande som imponerar! Erfarenhet från arbete enligt Individens behov i centrum, IBIC, är meriterande.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Olika är normen! Hos oss är mångfald positivt, alla är vi olika och det är en tillgång. Vi arbetar även aktivt med att skapa ett hållbart arbetsliv och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser.

Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - surfa in på www.vanersborg.se/jobb

Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du på www.vanersborg.se/fackligaorganisationer

Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Carina Jägerbrand
0521-72 23 25
Enhetschef Ulrika Erixon
0521-72 23 96
Assistent Lena Andersson
0521-72 23 32
Enhetschef Linda Oksjö
0521-72 15 01
Enhetschef Kristina Johansson
0521-72 15 08
Enhetschef Mona-Lisa Malmsköld
0521-72 22 38
Sektionschef Karin Saini
0521-72 13 07

Sammanfattning

Besöksadress

Socialförvaltningen
None

Postadress

None
VÄNERSBORG, 46285

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024