OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Dig som vill arbeta i en utvecklande och stimulerande miljö där vi prioriterar arbetsmiljöfrågor. Du kommer att arbeta i team med två andra biståndshandläggare med stort engagemang god stämning och god kommunikation i arbetsgruppen. Vård och omsorgsförvaltningen i Perstorps Kommun är organiserad enligt beställar- utförarmodellen, vilket innebär att biståndshandläggaren gör beställning av insatser och områdeschef ansvarar för verkställighet och utförande. Arbetsuppgifter Vi söker Dig som har flerårig erfarenhet av myndighetsutövning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda, bedöma behov och fatta beslut enligt SoL, psykiatri och LSS samt färdtjänstlagen. Du ansvarar även för uppföljning och kvalitetssäkring av beslut. Vi dokumenterar i Omsorg 2000, Alfa. Kvalifikationer Den vi söker behöver vara en god organisatör, våga handla självständigt och vara beslutsam. Det är av stor vikt att du har god social förmåga, är tydlig och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du ser möjligheter istället för hinder och har lätt för att samarbeta. Du har högskoleexamen från Sociala Omsorgslinjen eller annan likvärdig utbildning samt datorvana. Tillgång till körkort och bil. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.