OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gnesta ligger i hjärtat av den sörmländska kulturbygden. Här finns vi mitt i stadens lugn och landets puls, med naturen runt husknuten. Vi är 700 medarbetare som arbetar i kommunen för att ge våra medborgare den bästa servicen. Du är välkommen att bli en av oss. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår att handlägga, utreda och besluta i ärenden avseende personer med funktionsnedsättningar enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetet innebär myndighetsutövning i form av bedömnings- och utredningsarbete samt uppföljning och omprövning av beslut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom området är meriterande. Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig väl såväl skriftligt som muntligt, att du har god samarbetsförmåga och initiativförmåga, samt en positiv människosyn. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort och datavana erfordras.