OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområdet handikappomsorg är organiserat i en beställar- och utförarorganisation.Enheten för biståndsbedömning arbetar med myndighetsutövning, beställning och uppföljning av beviljat bistånd.
I enheten finns en enhetschef, sju biståndshandläggare, en handläggare för kontaktpersonsverkssamheten och en administrativ assistent.
Arbetet innebär att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt SoL och LSS för personer upp till 65 år med olika funktionsnedsättningar.I arbetet ingår planering och uppföljning av beslutade insatser, kvalité och kostnader.
Det utökade ansvaret innebär att ansvara för ärendedragningar och vid behov kunna stötta sina kollegor.
Du har socionomexamen med inriktning mot omsorg om äldre och funktionshindrade eller annan högskoleutbildning som bedöms som likvärdig.
Erfarenhet av biståndshandläggning inom verksamhetsområdet och gärna kunskaper i Stockholms stads datasystem "paraplyet".
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi värdesätter engagemang, god samarbetsförmåga och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi eftersträvar mångfald vad gäller kön, ålder och etnicitet.
Inom vissa yrkesområden har Stockholms Stad personal som ska beredas nytt arbete.Vid tillsättning av tjänsten kommer detta att beaktas.
Välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Nyberg Enhetschef
076-120 70 27
Isabella Edqvist/ Bitr. enhetschef
08-508 06 694