Biståndshandläggare sommarvikariat

Biståndshandläggare sommarvikariat

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Vill du ha ett utmanade arbete med teamarbete i fokus?

Myndighetsenheten Vård och omsorg söker nu sommarvikarierande biståndshandläggare, både till områdeshandläggarna och till hemtagningsteamet.

Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med möjlighet till personlig utveckling. Tycker du om att arbeta med människor och har ansvarskänsla med kundens individuella behov i fokus är det här ett uppdrag för dig!

Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
Som biståndshandläggare bedömer du kundens behov av bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL) och arbetar utifrån individens behov i centrum. Du kommer att samverka med bland annat sjukhus, hemvården, sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och undersköterska. Tillsammans samverkar ni för att skapa trygghet hos den enskilde och den enskildes anhöriga. Även samverkan med andra professioner och verksamheter.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år samt tillgång till en förmånsportal fylld med förmåner och erbjudanden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är positiv, initiativrik, har god kommunikativ förmåga och god samarbetsförmåga. Du kan hantera arbetssituationer med integritet och omdöme samt kan arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad och har god förmåga att hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget. Du arbetar för delaktighet och utveckling genom att du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som du är öppen för att lära dig mer.

Vi arbetar utifrån Vård- och omsorgsförvaltningens värdegrund enligt vilken du ska kunna skapa trygghet, vara mästare på möten, vara kreativ och modig och se till helheten. Du ska också arbeta för en god arbetsmiljö med aktivt deltagande.

För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du:


• ha socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig


• ha erfarenhet av myndighetsutövning och även av att arbeta med individens behov i centrum


• ha goda kunskaper gällande lagstiftning inom området såsom Socialtjänstlagen (SoL) men även lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS)


• kunna uttrycka dig väl i tal och skrift


• inneha B-körkort.

Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och att arbeta med individens behov i centrum. Vi ser gärna att du känner dig trygg i datorbaserad dokumentation såsom Life Care och Procapita, och har vana att hantera mina planer i SVPL IT.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2020-03-31

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Deltid, 75 %

Tillträdesdatum: 2020-06-01

Varaktighet: 3 månader

Antal tjänster: 6

Vi tillämpar löpande rekrytering.


Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 6 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024