Biståndshandläggare till Vård och omsorg

Biståndshandläggare till Vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?




Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med biståndshandläggning inom Vård och omsorg.

Då en av våra medarbetare har valt att söka jobb på annan ort finns nu möjlighet att söka tjänsten som biståndshandläggare på Biståndsstaben!

Beskrivning
Biståndsstaben består av 16 medarbetare och ingår i verksamheten Vård och omsorg i Arvika kommun. På Biståndsstaben arbetar SOL-handläggare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare. Tre av SOL-handläggarna arbetar enbart med hemtagning från sjukhuset och uppföljning av ärenden som nyligen kommit hem från sjukhuset.

Du kommer i huvudsak att jobba med ärenden inom ett specifikt bostadsområde men kommer att ha beredskap var 8:e vecka till hemtagningen för att hjälpa till vid arbetsanhopning.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse eller from 2022-06-16

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare innebär bland annat utredning, bedömning, beslut och uppföljning av insatser enligt SOL (socialtjänstlagen) och kommunens fastställda riktlinjer och rutiner. I arbetsuppgifterna ingår förutom samverkan med den enskilde att samverka med anhöriga samverka på avdelningen och övriga verksamheter inom kommunen samt med externa myndigheter och utförare.

Idag arbetar vi utifrån verksamhetssystemet Magna Cura men ett nytt verksamhetssystem är under upphandling och ett nytt system kommer att implementeras på sikt.

Kvalifikationer
Du har en socionomexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning.  Du behöver även ha B-körkort.

Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som person har du lätt för att anpassa dig efter olika situationer, skapa förtroende och att samarbeta med andra. Du har förmågan att hantera stress och har ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande under ansökningstiden, ansök senast 2022-04-10!

Övrigt


Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Björn
0570-814 66
Anne-Lie Nilsson
0570-817 42
Anne-Louise Andersson
0570-828 53
Ellinor Brolund
0570-815 67
Enhetschef Duck Risberg Brolin
0570-828 84
Enhetschef Maria Sjövall
0570-828 80
Kommunal
0570-817 41
Kommunal
0570-817 41, 0570-135 25
Assistent Ingegerd Mellerdal
0570-727805
Avdelningschef Maria Björn
0570-814 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arvika kommun, Vård och omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

67181
None

Postadress

personalfunktionen
Arvika, 67181

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024