Bit. Arbetschef Rex Entreprenad

Bit. Arbetschef Rex Entreprenad

Arbetsbeskrivning

Har du gedigen erfarenhet som projektledare/arbetsledare inom bygg och söker en ny möjlighet där du får chansen att axla rollen som biträdande arbetschef? Vi på Rex Entreprenad växer och behöver därför stärka upp organisationen för att ha bästa möjliga förutsättningar att fortsätta utveckla bolaget. Läs mer om tjänsten och vem vi söker!

Rex Entreprenad AB
Rex Entreprenad AB har sedan starten i början av 2000-talet jobbat för kvalitet i alla led. För oss är det viktigt att uppnå kundens mål och följa angiven tidsplan, oavsett uppdragsgivare eller projektets storlek. Vi värdesätter vår personal och lägger stor vikt vid arbetsmiljö, utbildningar och genomför årsvisa medarbetarsamtal. Det är våra fantastiska medarbetare som lagt grunden för vår starka tillväxt, som vi byggt vidare på för att idag kunna ta oss an entreprenadarbeten inom anläggning, schaktning och grundläggning. Vi har kontor i Älvängen och är idag ca 30 medarbetare. Läs gärna mer om oss : https://www.sebroschyr.se/JohanRexEntreprenad/WebView

Biträdande Arbetschef
I rollen som biträdande projektchef kommer du planera, projektera och driva projekten framåt. Du är med i hela processen från A till Ö och är delaktig i projekteringen, bereder produktionen och har hand om ÄTA-hanteringen samt den ekonomisk uppföljningen. Du kommer ha en verksamhetsnära roll och har en tät dialog med så väl kollegor som beställare. Du kommer löpande arbeta med förbättringsarbete och se till att krav gällande arbetsmiljö och riskanalyser följs. Du kommer ha personalansvar och kommer också vara med i ledningsgruppen. Sammanfattningsvis kommer rollen innebära:

- Projektering
- Starta, driva och slutföra projekt
- Ekonomisk kontroll, avstämning och uppföljning
- Utveckling och förbättringsarbete inom arbetsmiljö och riskanalys
- Personalansvar



Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en varierad arbetsroll där det finns stort utrymme att vara med att påverka företagets fortsätta utveckling framåt. Vi är en platt organisation med korta ledtider som välkomnar delaktighet och vilja att utvecklas. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, förmånsbil och sjukvårdsförsäkring.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i dig själv, är van att fatta beslut men samtidigt lyhörd som person. Vi tror att du har jobbat många år inom bygg/entreprenad och känner vilja att utvecklas ytterligare och bli en del av en verksamhet där du har möjlighet att vara med att påverka fortsatta utvecklingen framåt. Du trivs i en roll som ledare och är naturligt lyhörd men tydlig. Du har god ekonomisk förståelse och känner dig trygg att arbeta administrativt. Du har koll på ÄTA-hantering och har god kunskap inom AMA-anläggning. Som person är du driven och motiveras av förändring- och förbättringsarbete. Du har lätt för att anpassa ditt sätt att kommunicera med såväl kunder som kollegor och drivs av att se medarbetare växa och utvecklas. För dig är det viktigt att bibehålla en platt organisation där allas roll är lika viktig och där man tillsammans jobbar mot gemensamma mål.

Krav

- 5-10 års erfarenhet inom bygg/mark/anläggning
- Ekonomisk förståelse/beräkning
- Bas P/ BAS U
- God kunskap inom AMA-anläggning
- B-körkort


Meriterande

- Entreprenadjuridik
- Eftergymnasial utbildning inom bygg


Välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2022-08-30

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid

Ort: Göteborg

Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Platsa
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2022
  • Ansök senast: 30 augusti 2022

Liknande jobb