Biträdande enhetschef till Af Nacka Värmdö

Arbetsbeskrivning

Varje år sammanför Arbetsförmedlingen tusentals arbetssökande med arbetsgivare. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Stockholm Gotland är ett marknadsområde med 1900 medarbetare indelat i 8 enhetsområden. Varje område leds av en enhetschef och till varje hör ett antal arbetsställen som leds av biträdande enhetschefer. Vi söker nu en biträdande enhetschef som vill vara med och utveckla Enhetsområde 6/Stockholm city med fokus på kontoret Nacka/Värmdö. Kontoret ligger i fina lokaler vid Nacka Strand och har ett femtiotal medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Din viktigaste uppgift är att vara en god ledare som på ett nära och coachande sätt utvecklar verksamhet och personal. Verksamheten kommer kontinuerligt kräva anpassning för att uppnå maximal effekt då omvärlden ständigt förändras. Du kommer att ha verksamhets- och personalansvar för sektionschefer, ev. ytterligare medarbetare som ingår i din ledningsgrupp samt budgetansvar för verksamheten vid kontoret i Nacka.

Du ingår i enhetsområde Sthlm citys ledningsgrupp. Tillsammans med enhetschefen och övriga biträdande chefer ansvarar du för att förnya, utveckla och driva verksamheten inom enhetsområdet. Enhetsområdet och dess kontor tillämpar uppdragsstyrning. Ditt ansvar är att bidra till hela enhetens resultat. Du ska säkerställa god förvaltning, följa upp, utvärdera och skapa förutsättningar för ständiga förbättringar. 

Du förväntas leda en egen ledningsgrupp med sektionschefer genom att engagera och utmana dem att kontinuerligt utveckla sig själva och verksamheten. Kontoret befinner sig i en nystart och har påbörjat en omstrukturering för att möta framtidens utmaningar. Det är av stor vikt att kunna leda och entusiasmera personalen i denna resa.

Du bygger och vårdar externa relationer med näringsliv, myndigheter och andra aktörer utifrån våra kunders behov. Ett stort fokus ligger på samverkan med Nacka och Värmdö kommun. Du samverkar även lokalt med fackliga parter och skapar förutsättningar för god arbetsmiljö, likabehandling och mångfald.

Det är av stor betydelse för Arbetsförmedlingen man ledar leder enligt vår ledningsfilosofi, vision och värdegrund. Ledarrollen är en förtroendeställning vilket innebär att du i rollen ska vara en god företrädare för myndigheten, såväl inom som utom organisationen. 

Grundläggande kvalifikationskrav:

Dessa grundläggande kvalifikationskrav skall vara uppfyllda de senaste 5 åren:

- Högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 p i tidigare system) alt. motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
- Minst fyra års sammanhängande chefserfarenhet med verksamhets-, budget- och personalansvar
- Minst två års sammanhängande chefserfarenhet av att ingå i en ledningsgrupp
- Erfarenhet av att, med goda resultat, ha arbetat mål- och resultatinriktat med ansvar för ett eget område
- Erfarenhet av att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbete
- God förmåga att samarbeta och samverka med andra parter
- Välrenommerat ledarskap

Meriterande:

-Erfarenhet av att leda andra chefer, med ansvar för en ledningsgrupp
-Erfarenhet av att arbeta inom Arbetsförmedlingen eller annan offentlig förvaltning
-Erfarenhet av samverkan med andra samhällsaktörer/myndigheter

Förutom dessa kvalifikationer ser vi att du har förmåga att utöva självledarskap utifrån våra fem dimensioner, se https://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Om-Arbetsformedlingen/Verksamhet/Fornyelseresan/Ledningsfilosofi.html

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, förmågor och lämplighet. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 1 maj märkt med Af-2018/0016 5804. Du söker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan och bifogar ditt CV samt personligt brev där du beskriver varför du söker tjänsten och vad du vill åstadkomma. Vi vill också att du svarar på ett antal urvalsfrågor i samband med din ansökan. Tester kan förekomma i urvalsprocessen.  

Övrigt

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Tillträde enligt ö.k. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Förtroendearbetstid gäller.

Kontaktpersoner:
Enhetschef Jean Passchier 010-4862546
SACO Edita Gasal 010-4875052
ST Margareta Carlström Nilsson 010-4872635
Seko Mattias Risslén 010-4875686
HR Partner Laila Andersen 010-4876376

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 16 april 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


10 mars 2023

Verksamhetschef Arbetsmarknadsenheten

11 november 2022

15 september 2022

Enhetschef Verksamhetsutveckling, VO Direkt

Enhetschef Verksamhetsutveckling, VO Direkt

31 mars 2021