OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio områden av skiftande karaktär med villaområden, 50-talsförort och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till natur samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 55 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar ca 1 400 medarbetare.
Beskrivning av verksamheten
Enheten för personligt stöd är en kommunal verksamhet som främst utför insatserna personlig assistans, ledsagning, avlösning och hemtjänst i assistansliknande form.
Vi rekryterar, administrerar och verkställer beslut om kontaktperson och korttidsfamilj. Enheten gör även utredning till underlag för beslut om färdtjänst.
Vår verksamhetsidé och vårt uppdrag är att våra kunder ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt utifrån deras egna förutsättningar. Insatserna ska präglas av ett stort självbestämmande. Inflytande, trygghet och tillgänglighet är ledorden för verksamheten. Enhetens kontor ligger i Farsta centrum. Där arbetar enhetens administration som utgörs av enhetschef, biträdande enhetschef och administrativ assistent. Allt övrigt arbete utförs i kundernas hem eller där kunden för tillfället vistas. Enheten har cirka 150 kunder och lika många medarbetare.
Arbetsuppgifter
Den biträdande enhetschefen skall främst ansvara för insatserna ledsagning, avlösning och kontaktperson/kontaktfamilj. Från första mötet med kund eller företrädare, rekrytering av personal samt uppföljning av insatserna och ansvar för personalen som arbetar med dessa. Biträdande enhetschef skall även bistå enhetschefen i planering, genomförande, uppföljning och utveckling enligt verksamheternas ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete.
Vi söker dig som själv har jobbat inom omsorgen, gärna som personlig assistent. Du är tydlig, kommunikativ och strukturerad med en hög grad av personlig mognad och självkännedom. För dig är förändring ett naturligt inslag av utveckling och du ser positivt på digitalisering inom omsorgen. Ditt förhållningssätt är coachande med starkt fokus på att skapa gott samarbete både inom enheten men även med externa parter. Du arbetar för att ge medarbetarna förutsättningarna för ett aktivt medarbetarskap samt ett gott arbetsklimat. Du är väl förtrogen med aktuell lagstiftning och riktlinjer för verksamhetsområdet.
Kvalifikationer
Adekvat högskoleutbildning.
Erfarenhet av arbete inom LSS verksamhet.
Du ska behärska det svenska språket i tal och skrift.
Meriterande
Du har goda datakunskaper och är väl förtrogen med Stockholms stads olika verksamhetssystem såsom, Paraplyt/Parasol, LISA, Agresso, ILS etc, samt verksamhetsstödet AiAi.
Erfarenhet av ledande befattning.
Ledarskapsutbildning.
Arbetsmiljöutbildning.
Övrigt
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Husén
08-508 18 105
Robin Cianelli / Enhetschef
0850818131
Obs! Alla ansökningar skickas direkt till kunden:
s.o.s.oasen@bredband.net
Jennifer Husén
08-508 18 000
Jennifer Husén, biträdande enhetschef
08-508 18 000
Jennifer Husén, biträdande enhetschef
jennifer.husen@stockholm.se
Jennifer Husén, biträdande enhetschef
08-508 18 105
Jennifer Húsen
08-508 18 098
Jennifer Rosén, biträdande enhetschef
jennifer.husen@stockholm.se