Biträdande jurist

Arbetsbeskrivning

Är du jurist med intresse för offentlig upphandling och statsstöd? Är du intresserad av att medverka till rättssäkra och effektiva offentliga affärer som bidrar till hållbarhet, innovation och  som lockar fler leverantörer? Då har vi arbetet för dig. Vi söker nu en biträdande jurist för visstidsanställning under ett år. 

Arbetsuppgifter 
Under handledning av våra seniora jurister kommer du att biträda och avlasta de medarbetare som är inriktade upphandlings- och statsstödsfrågor. Vissa verksjuridiska frågor kan också förekomma. 

Arbetsuppgifter inkluderar bland annat: 


• Delta i arbetet med att ta fram skriftligt stödmaterial, till exempel i form av olika informationssidor på vår webbplats. 
• Vid behov vara en del av  vår rådgivning, ta emot och svara på frågor relaterade till upphandling och myndighetens uppdrag. 
• Delta i arbetet med att svara på remisser under ledning av en erfaren jurist. 
• Assistera erfarna jurister vid juridisk kvalitetssäkring av myndighetens stödmaterial. 
• Delta i projekt och arbetsgrupper, både internt och externt. 
• Följa och ta del av rättsutvecklingen. 

Kvalifikationer och personliga förmågor 
Vi söker dig som: 

• har juristexamen eller är i slutskedet av din juristutbildning
• har kunskap om, och intresse för, upphandlingsfrågor, statsstödsfrågor och allmänna verksjuridiska frågor 
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande för oss om du har: 

• viss arbetslivserfarenhet inom våra rättsområden
• läst fördjupningskurs och/eller skrivit examensarbete inom våra rättsområden

Om dig 
Vi söker dig som har ett stort samhällsintresse och som tror på möjligheterna med offentliga affärer. För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, strukturerad och systematisk i ditt sätt att arbeta. Du är resultat- och lösningsorienterad. Du har god kommunikativ förmåga och är prestigelös och engagerad. Vidare kan du arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ.    

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. 

Om Upphandlingsmyndigheten 
Upphandlingsmyndighetens uppdrag är att ge stöd till upphandlande organisationer och leverantörer i hela inköpsprocessen genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Vi ger även vägledning i statsstödsfrågor till kommuner och regioner. Likaså är vi statistikmyndighet inom upphandlingsområdet. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. År 2019 utsågs vi till Sveriges modernaste myndighet.  

Anställningen 
Vi söker en medarbetare för visstidsanställning under ett år med tillträde snarast. Anställningen är på heltid. 

Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna med goda kommunikationsmöjligheter. Vi anser att olikheter berikar och strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.  

Ansökan 
Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 29 mars 2022. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Välkommen med din ansökan!  

För mer information, kontakta: 

Anna Möller Wrangel, enhetschef, 08-586 217 77 

Adina Gustafsson, HR-specialist, 08-586 217 88

Elke Frölander, Saco-S, 08- 586 217 71 

Daniel Mott, ST, 08-586 217 7

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upphandlingsmyndigheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2022
  • Ansök senast: 29 mars 2022

Besöksadress

Svetsarvägen 10
Solna

Postadress

Box 1194
Solna, 17123

Liknande jobb


Processjurist till MundeAhlberg Advokatbyrå

Processjurist till MundeAhlberg Advokatbyrå

6 maj 2024

2 maj 2024

26 april 2024

24 april 2024