Biträdande Konsumentombudsman / chef för KO-sekretariatet

Arbetsbeskrivning

Förlängd ansökningstid till 11 november 2016.
 
Avdelningen för Konsumentskydd består av tre enheter, ett KO-sekretariat samt en avdelningsgemensam enhet. De två rättsenheterna arbetar med tillsyn och proaktivt arbete inom områden som finansiella tjänster, energi, boende, motor, resor, elektronisk kommunikation och hälsa. Produktsäkerhetsenhetens ansvarsområde är varor och tjänsters säkerhet. Arbetet på enheterna bedrivs såväl nationellt som internationellt.

Dina arbetsuppgifter 
Som biträdande Konsumentombudsman kommer du att bidra till den marknadsrättsliga utvecklingen. Du kommer att driva processer i domstol i nära samarbete med KO/GD och vara beslutande i myndighetens rättsärenden efter delegation från KO/GD. Du kommer även i andra sammanhang att företräda KO, både nationellt och internationellt. Som chef för KO-sekretariatet kommer du att leda, planera, utveckla och följa upp sekretariatets verksamhet. Du kommer att rapportera till avdelningschefen för Konsumentskydd och ingå i avdelningsledningen tillsammans med övriga enhetschefer. Du kommer att ha budget- verksamhets och personalansvar. Samverkan internt och externt är en viktig del i ditt uppdrag och du kommer också att arbeta med avdelnings- och myndighetsgemensamma uppgifter som utredningar, remisser och internationellt arbete m.m.

Din bakgrund 
Juristexamen och notariemeritering. Du har chefserfarenhet samt erfarenhet av processföring eller arbete i domstol. Meriterande är goda kunskaper i marknadsrätt/konsumentskyddande regelverk/förvaltningsrätt, myndighetsarbete samt erfarenhet från samverkan med näringslivet/arbete inom näringslivet.

Du är drivande, målinriktad, analytisk och strukturerad och har förmåga att självständigt och omdömesgillt fatta beslut i viktiga frågor. I din ledarroll är du tydlig och kommunikativ med god förmåga att samarbeta såväl internt och externt. Du stimuleras av att pröva nya vägar och du gör det med helhetssyn på verksamheten och fokus på uppdrag och resultat. Du är engagerad och möter andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Att ha förmåga att hantera mediafrågor är viktigt och du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.

Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.

Anställningsform 
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. 
Tillträde enligt överenskommelse.

Vill du få mer information? 
Mer information om anställningen får du av generaldirektör/KO Cecilia Tisell. 
Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Johan Jarelin för SACO–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Så här ansöker du 
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg. 
Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2016/1066.

Senast den 11 november vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket KARLSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
  • Publicerat: 24 oktober 2016

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


30 september 2010

29 september 2016