Biträdande Lagerchef/Logistiker

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Vi söker en Biträdande Lagerchef/Logistiker i början av sin karriär till en av våra kunder inom byggbranschen, vi ser att du på sikt vill växa inom företaget och axla en ledarroll.

Du kommer att arbeta på en lager/logistikenhet som förser grossister runt om i regionen med produkter. Din roll blir att arbeta med uppföljning av lagret samt inköp, men du kommer även att agera kontaktyta mellan skiftledarna och lagerchefen. Förbättringsarbete och förberedelse av leverans ingår också i arbetsuppgifterna. Du kommer att jobba i affärssystemet Trygg 2000.

Ansvar för beställningar och inleveranser av lagermaterial samt orderhantering
- Ansvar för lagersaldon
- Effektivisering av alla flöden
- Löpande sortimentsfrågor
- Utveckla beställningar och inleveranser till lager för hela Derome Byggvaror & Träteknik
- Analys och statistik kring lager/över lager/inkurans
- Inventeringsrutiner
- Samordning regionslager och övriga filialer angående inköp av byggmaterial
- Ersättare för lagerchef




Formell kompetens







Din bakgrund

Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom logistik, Supply Change, inköp eller motsvarande. Erfarenhet av arbete inom inköp och/eller lager är ett meriterande. Dina kunskaper i engelska är mycket goda, såväl i tal som skrift. Du hanterar dator och system väl.



Personliga egenskaper

Som person är du serviceminded och framåt samt gillar att ta tag i saker.
För att trivas på uppdraget ska du gilla högt temo, eget ansvar och besitta ledaregenskaper.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Rekrytering/Heltid/Dagtid/Trollhättan

Tillträdesdag

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista annonseringsdatum, så skicka in er ansökan snarast.

Information

På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vid eventuella frågor besvaras dessa endast via mail: christofer.skoogh@lernia.se. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.

Kontaktpersoner på detta företaget

Philip Almén Arcangioli

Christofer Skoogh

Christofer Skoogh
0722541343
Ida Holmberg
0722-541304
Emmy Cederlund

Linnéa Jumark

Monica Dahlberg

Monica Dahlberg
072-254 13 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Uddevalla Uddevalla
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 7 april 2015

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Uddevalla
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Uddevalla, 45142

Liknande jobb


13 maj 2024

Lager- och Logistikansvarig

Lager- och Logistikansvarig

6 maj 2024