Biträdande Socialchef

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Vill du vara med på vår organisationsförändring och leda oss mot framgång? Längtar du efter en arbetsplats där balans mellan arbete och privatliv, personlig utveckling och eget ansvar är en naturlig del av din vardag? Då har du hittat hem.

Vi på Härjedalens kommun söker socialchefens högra hand som ska vara med och lyfta förvaltningen till nya höjder. Är det du? 

Arbetsuppgifter
I rollen blir du en viktig ambassadör för verksamheten. Du får en förtroendeingivande och bred roll som du har möjlighet att vara med och påverka utifrån din tidigare erfarenhet och kompetens. Dessutom ges du möjlighet att vara med och påverka hur organisationen ska utformas framöver!

Din huvudsakliga roll blir att tillsammans med socialchefen skapa bästa förutsättningar för förvaltningens enhetschefer. Det innebär att du ingår i olika nätverk, samverkar internt och externt, är första kontakt med chefer och representerar socialchefen vid frånvaro. Dina dagar kommer vara varierande och bestå av allt från att hålla dig uppdaterad med nyheter från omvärlden till att driva projekt för att utveckla verksamheten. Allt gör vi med medborgarnas bästa i åtanke!

Fundamentet för ditt ledarskap finner du i Härjedalens kommuns värdegrund:

”Jag är här för dem som bor, verkar i eller besöker Härjedalens kommun. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet.”

Kvalifikationer
För att du ska trivas i rollen och kunna bidra på bästa sätt är det viktigt att du har erfarenhet av ledarskap och ekonomistyrning på strategisk nivå. Lika viktigt är det att du har erfarenhet av arbete inom socialtjänst eller vård och omsorg, då detta ger dig en förståelse för verksamheten och dess olika aspekter.

Att leda förbättringsarbete, möten och strukturera både ditt egna och andras arbete är du en fena på! Dessutom har du mod att fatta beslut balanserat med ödmjukhet och lyhördhet.

I utbildningsväg har du med dig en relevant akademisk utbildning inom socialtjänst, vård och omsorg, såsom socionomexamen eller liknande. Skulle du dessutom ha erfarenhet av arbete inom individ- och familjeomsorg så är det en fördel. Självklart har du även ett B-körkort!

Vi erbjuder
⭐ Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag
⭐ Ledarskapsutvecklingsprogram
⭐ Semesterväxling
⭐ Individuell kompetensutveckling
⭐ Förtroendetid
⭐ Möjlighet till distansarbete på deltid

Missa inte denna möjlighet till ett spännande och utvecklande uppdrag i en förvaltning där mångfald, kreativitet och samarbete är centralt. Varmt välkommen till en trivsam arbetsplats där vi strävar efter att göra livet bättre för alla Härjedalingar!

Kontaktinformation
Anda Embretzen, Socialchef, 0680-17659, anda.embretzen@herjedalen.se

Catarina Månsson, Fackligt ombud Vision, 0680-16352, catarina.mansson@herjedalen.se

Jennie Karlstrand, Fackligt ombud SSR, 0680-16256, jennie.karlstrand@herjedalen.se

Ann Kellgren, Fackligt ombud Ledarna, 0680-17743, ann.kellgren@herjedalen.se

Arbetsplats
Medborgarhuset

84280 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2023
  • Ansök senast: 18 februari 2023

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


Strategy Manager - Internal Management Consultant

15 maj 2024

13 maj 2024