Bliwa Livförsäkring söker extrapersonal till Kundservice!

Bliwa Livförsäkring söker extrapersonal till Kundservice!

Arbetsbeskrivning

Bliwa skiljer sig från många andra försäkringsbolag. Vi är specialiserade på personförsäkringar – vi betalar ut pengar vid olyckor, sjukdom, arbetslöshet och dödsfall. Vi jobbar alltså inte med saker, utan med människor. Och det präglar oss som företag. Vi vill skapa försäkringar som gör skillnad – som bidrar till ett varmare och tryggare samhälle.

För att vara det stöd våra kunder förtjänar behöver vi nyfikna, ansvarstagande och målmedvetna medarbetare. Talanger som kan hjälpa oss att tänka nytt och utmana vårt ”så här har vi alltid gjort”. Samtidigt präglas allt vi gör av samarbete, så för att fungera hos oss behöver du vara en schysst kollega.

Tillväxt och utveckling ställer nya krav på oss som organisation. Men vi är måna om att bevara det mindre företagets anda, med chefer som är närvarande och lyhörda för olika behov och dagar präglade av värme och omtanke. När arbetsdagen är slut ska du ha ork och lust att leva ditt liv.

Om tjänsten

Som kundservicemedarbetare har du en av de viktigaste uppgifterna på Bliwa: direktkontakt med Bliwas kunder och försäkringstagare via telefon, e-post och brev. Du ansvar för att besvara inkommande frågor kring produkter och avtal. Vidare hjälper du till att vägleda kunden rätt på mina sidor och kundwebbar. Du sköter tillhörande administrativt arbete och skickar ut blanketter vid behov.

Du kommer att tillhöra gruppen Kundservice som består av ca 20 personer. Kundservice ingår tillsammans med Skador och Vårdplanering/Riskbedömning under Enheten Försäljning Individ.

På Bliwa är det viktigt att både våra kunder och försäkringstagare alltid får ett korrekt och trevligt bemötande och god service i våra kontakter. För att du ska trivas i rollen ser vi därför att du är serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Du tar ansvar för att utveckla och bibehålla en god kompetens kring Bliwas produkter och affär.

Det är viktigt för Bliwa att du, tillsammans med gruppen, arbetar mot att öka kundnöjdheten och servicegraden så att vi tillsammans når våra övergripande mål. För att lyckas i rollen är du målinriktad och motiveras av att prestera högt. Du är van att arbeta i team och har god social och kommunikativ förmåga.

Om dig

• Har tidigare arbetat inom kundservice
• Är prestigelös, glad och har en positiv inställning
• Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska
• Är serviceinriktad och initiativrik
• Är öppen, nyfiken och lyhörd för både kunder och kollegor
• Trivs med struktur och noggrannhet i ditt arbete
• Har som lägst gymnasieutbildning

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av personriskförsäkringar.

Tjänstens omfattning & ansökan

Bliwas Kundservice är öppen mellan 08.00-17.00 och arbetstiderna varierar därefter. Du rapporterar till Chef Kundservice.

Tjänsten är på heltid och tillsvidare med 6 månaders provanställning inledningsvis. Tillträde omgående.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Vid frågor kontakta HR-Generalist mimmi.malmaci(at)bliwa.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bliwa Livförsäkring
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 9 november 2020

Besöksadress

Biblioteksgatan 29
None

Postadress

Biblioteksgatan 29
Stockholm, 11435

Liknande jobb


4 december 2020

Kundservicemedarbetare sökes!

Kundservicemedarbetare sökes!

4 december 2020

4 december 2020