Boendehandledare

Boendehandledare

Arbetsbeskrivning

Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personalutskott. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. kommunikation, juridik, IT, upphandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning och företagshälsovård.

Enheten Flykting och Integration söker en boendehandledare, är det du?

ARBETSUPPGIFTER
Som boendehandledare tillhör du en arbetsgrupp beståendes av introduktionshandläggare, bostadshandläggare och ekonomiadministratör. I rollen som boendehandledare fungerar du som ett vardagsstöd i boendefrågor för nyanlända flyktingar och på så sätt hjälper dom skapa goda levnadsvillkor.
Tjänsten innebär vara länken mellan enheten, hyresvärdarna och hyresgästerna. De främsta arbetsuppgifterna är tillsyn av lägenheter, flyttbesiktningar, hantera felanmälningar och arbeta förebyggande för att minska risken för skador i lägenheterna. Du kommer också att hålla i kursen Botips som handlar om att bo och söka bostad i Sverige.

KVALIFIKATIONER
Du har som lägst gymnasieutbildning, gärna med samhälls- eller fastighetsinriktning. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av kundkontakter och/eller fastighetsskötsel.

Arbetsuppgifterna förutsätter att du kan och vill arbeta självständigt, strukturerat och flexibelt samt att du är ansvarsfull. Du behöver även vara bekväm med digitala arbetsmetoder. Datorvana i Officepaketet är ett krav.

Du är lugn och stabil samt har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter både kortsiktigt och långsiktigt. Du har god service- och samarbetsförmåga, kan skapa goda relationer och har ett engagemang i ditt arbete.
Kommunikation och dokumentation är en central del i arbetet därför krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket såväl i tal som skrift. Språkkunskaper i arabiska och dari är meriterande.
Tjänsten kräver B-körkort.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vik utredare/utvecklingsledare, 100 %

23 augusti 2010

HANDLÄGGARE

15 februari 2010

11 februari 2010