Boendehandledare till Servicebostad

Boendehandledare till Servicebostad

Arbetsbeskrivning

Ett jobb med plats för engagemang och utveckling

Vill du vara med och, tillsammans med en befintlig arbetsgrupp, utveckla ett av våra serviceboenden för individer med funktionsvariationer? Är du en engagerad och nyfiken person med ett coachande förhållningssätt, som söker ett varierat och meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad? då har vi en fin matchning!
Inom Socialförvaltningen finns Stöd och service (LSS-enheten) som arbetar med kommuninvånare som har olika funktionsvariationer. Verksamheten arbetar främst utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Verksamheten handlar om att vuxna, barn och ungdomar med funktionsvariation får stöd och service för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Stöd och service består av ungefär 135 medarbetare.
En dag som boendehandledare
Som boendehandledare arbetar du utifrån ett individuellt inriktat arbetssätt och ger stöd och service utifrån den enskildes egna behov och önskemål. Arbetet kan omfatta stöd i socialt samspel, i att förstå och hantera känslor eller i att relatera till sin omgivning och till samhällets regler och normer. Arbetet kan även omfatta praktiska sysslor som finns i hemmet och som boende behöver hjälp med. Med målet att de kan leva ett så självständigt liv som möjligt och få en tillvaro med aktiviteter anpassade utifrån de egna förmågorna.
Verksamhetens målsättning är att med kunskap och intresse för personer med psykiatriska svårigheter och funktionsnedsättningar, samt med ett värdigt bemötande skapa förutsättningar för goda levnadsvillkor för den boende. Du stödjer de boende i områden av deras liv som de har svårt att klara själva. Detta gör du med stor respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.
Målgruppen ställer stora krav på kompetens, engagemang, självkännedom, flexibilitet, pålitlighet och samarbetsförmåga. Vi står just nu i startgroparna att sammanföra två stycken serviceboenden till ett.
Din kompetens
Du är utbildad, stödpedagog, socialpedagog, undersköterska, socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Vi ser gärna att du har erfarenhet från områden som psykiatri, autism eller utmanande/problemskapande beteenden.
Du har ett professionellt förhållningssätt som innefattar bland annat ödmjukhet, tålamod och flexibilitet. Du har en förmåga att arbeta pedagogiskt och självständigt, vidare har du mycket stor ansvarskänsla och tar egna initiativ.
Du är positiv och engagerad i dina arbetsuppgifter och kan uttrycka dig i skrift och tal. För att framgångsrikt kunna arbeta tillsammans med både boenden och kollegor är det viktigt att du är bra på att samarbeta och tycker om att arbeta med människor.
Du har körkort för bil och en viss IT-vana för exempelvis dokumentation och schemaläggning i Timecare.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag 2023-11-15
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Facklig kontaktperson nås via kommunens kundcenter 0640-16100

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2023
  • Ansök senast: 15 november 2023

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


23 april 2024

19 april 2024