Boendestödjare till Partille kommun

Boendestödjare till Partille kommun

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.



ARBETSUPPGIFTER
Välkommen att bli en del av vårt boendeteam! Tillsammans med kompetenta och trygga kollegor är du med och vidareutvecklar vår verksamhet, som syftar till att hjälpa personer inom socialtjänstens målgrupp till ett självständigt boende.

Boendeteamet arbetar dels i vårt interna tillsynsboende med tillsyn i boendet och motiverande stöd till de boende för att hjälpa dem att klara viktiga livsområden. Arbetsuppgifterna kommer att bestå i att ge de boende stöd utifrån förändringsmål inom ett flertal olika områden, däribland sysselsättning, hälsa, ekonomi, kontakt med myndigheter och sjukvård. Arbetet innebär nära samarbete med dina kollegor i arbetsgruppen samt med socialsekreterare inom förvaltningen, tillsammans arbetar vi med upprättande och uppföljning av genomförandeplaner. Samverkan med sjukvård, socialtjänst och bostadsbolag med flera ingår i tjänsten, liksom kontaktmannaskap. Boendeteamet arbetar även med tillsyn i sociala kontrakt, där människor bor i andrahandskontrakt ute i kommunen. Stödet syftar till att personerna ska överta kontraktet.

Uppdraget är förlagt på dagtid under vardagar och sysselsättningsgraden är på 100%. På måndagar är arbetstiden förlagd mellan 8-18, tisdag-torsdag 8-16:30 och fredagar 8-15. Flextid tillämpas.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har relevant gymnasieutbildning, exempelvis undersköterska, eller en för området relevant YH-utbildning, till exempel inom vård eller socialt stöd. Det är meriterande om du har vidareutbildning/högskoleutbildning inom socialt arbete. Det är ett krav för tjänsten att du har erfarenhet av att arbeta med socialt arbete, och har du erfarenhet av att arbeta med boendestöd riktat till personer som har missbruksproblematik är detta meriterande. Du har grundläggande kunskaper kring social dokumentation.

Vi söker dig är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, du har en god människosyn och värdesätter olikheter. Du har ett stort engagemang för målgruppen samtidigt som du kan dra tydliga gränser. Viktigt för oss är också att du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Vi tror att du med hjälp av dessa egenskaper har en stark förmåga att få människor att växa och ta ansvar.

Körkort B är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52

Sammanfattning

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


23 april 2024

19 april 2024