Boendestödjare till Stöd- och beroendeteamet

Boendestödjare till Stöd- och beroendeteamet

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Stöd- och beroendeteamet inom Partille kommun arbetar med personer som har samsjuklighet. Teamet leds av Social och arbetsförvaltningen samt Vård- och omsorgsförvaltningen med syfte att på bästa sätt stödja och samordna insatser för personer med psykiska funktionsnedsättningar i kombination med missbruk/beroendeproblematik.

Teamet består av fyra boendestödjare och en samordnare som metodiskt arbetar med den strukturerade samverkansmodellen vård -och stödsamordning. Till oss söker vi nu en boendestödjare!

ARBETSUPPGIFTER
Som boendestödjare ger du stöd utifrån biståndsbeslut till personer med psykiska och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar i kombination med beroendeproblematik. Stödet ges både inom och utanför det egna boendet, i hela kommunen.

Stödet läggs upp utifrån gemensam planering där personen är med och påverkar hur det ska se ut. Målet är ett så självständigt liv som möjligt.

I arbetet är motivationsarbete, struktur, nätverksbyggande, dokumentation, meningsfull vardag och samverkan nyckelord. Vi arbetar med ett pedagogiskt förhållningssätt och vård- och stödsamordning med resursgrupp.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utbildning med inriktning mot psykiska funktionsnedsättningar och beroendeproblematik på gymnasienivå eller har motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Kunskap och erfarenhet av arbete med målgruppen är ett krav.

Det är meriterande om du har B-körkort och körvana då våra individer har aktiviteter utanför hemmet.

Erfarenhet av arbete med vård och stödsamordning med resursgruppsarbete är en merit. Mycket god förmåga att samarbete och samverka med andra krävs för tjänsten.

Som person trivs du med att arbeta med människor och är duktig på att organisera och planera din tid. Du motiveras av att stödja och leda människor i förändring och till förändring. Du är tålmodig och du förstår att allt förändringsarbete tar tid. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet där flexibilitet och samarbetsförmåga är av särskilt stor betydelse. Du är en person som bidrar till ett gott klimat på arbetsplatsen.

Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, högt i tak och trevliga kollegor. Givetvis erbjuds vår personal kompetensutveckling samt processhandledning.


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52

Sammanfattning

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


23 april 2024

19 april 2024