Bokare/enhetsadministratör till Resurspoolen

Bokare/enhetsadministratör till Resurspoolen

Arbetsbeskrivning

Resurs, funktionshinderomsorgen

Brinner du för människor och service? Vill du bidra med samhällsnytta? Då är det dig vi söker för tjänsten som bokare/enhetsadministratör inom Funktionshinderomsorgens Resurspool!

Funktionshinderomsorgen är en del av socialtjänsten i Jönköpings kommun och vi arbetar med stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har olika typer av funktionsvariationer. Vi är organiserade i sju områden; Myndighet, Personlig assistans, Socialpsykiatri och boendestöd, Daglig verksamhet, Boende och korttids 1, Boende och korttids 2 samt område Resurs. Resurspoolen ingår i område Resurs och är Funktionshinderomsorgens interna bemanningsenhet.

Vi är en serviceenhet med uppdrag att ersätta ordinarie personal vid oplanerad frånvaro dag 1 till 14. Vi servar alla områden inom Funktionshinderomsorgens utförande, vilket omfattar runt 200 olika arbetsplatser. Resurspoolen består av cirka 30 bemanningspersonal (stödassistenter/undersköterskor), en bokningsenhet med 2 bokare/enhetsadministratörer, en samordnare och en enhetschef. Vårt motto är ”Vi jobbar utifrån medborgarens behov för dagen”. Vi håller till på Kasernen vid Asecs.

Ditt nya jobb
Som bokare/enhetsadministratör jobbar du främst med vikarietillsättning vid oplanerad frånvaro som uppstår i funktionshinderomsorgens olika verksamheter. Du har en viktig servicefunktion där mycket kommunikation sker via telefon samt mail. Tillsättning av vikarier sker i bokningsverktyget Time Care Pool. Utöver arbetet med bokningen tillkommer personaladministration, då främst i systemen Time Care Multi Access och Personec. Arbete i diverse övriga system ingår i varierande omfattning. Varje morgon klockan 06.30 öppnar vår växel för inkommande samtal så det är en stor fördel att vara morgonpigg!

Tjänsten innebär också att kunna arbeta mot verksamhetens övergripande mål med en hög måluppfyllelse samt att arbeta serviceinriktat och rättssäkert.

Din kompetens

• Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning med ekonomisk/HR/administrativ inriktning.
• Har du tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt serviceerfarenhet och kundvana är det meriterande.
• Du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Det är önskvärt att du ha goda kunskaper kring Time Care Pool, Time Care Multi Access samt Personec.

Som person är du serviceinriktad, självgående och strukturerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga då arbetet förutsätter ett nära samarbete med teamkollegor. Du behöver också besitta en god förmåga att hantera en stor mängd kontakter då tjänsten innefattar kontinuerlig kontakt med olika samarbetspartners inom funktionshinderomsorgen. Vidare ser vi att du är tydlig i ditt arbete och dina beslut. Du är flexibel i ditt arbetssätt, samt serviceinriktad och relationsskapande då en stor del av arbetet innefattar att kunna marknadsföra verksamheten och knyta kontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig!

• Ett individuellt och utmanande arbete där man samtidigt ingår i ett nära team.
• Ett nära samarbete med chef och samordnare ger möjlighet till delaktighet i verksamhetens utveckling.
• Väl fungerande stödfunktioner som enhetsadministratör, HR-och rekryteringskonsult samt ekonom till din hjälp i ditt vardagliga arbete.
• Flexibel arbetstid.
• Möjligheter till kompetensutveckling.

Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun ta del av andra generella förmåner, du kan läsa mer om dom här Detta får du när du jobbar hos oss (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html).

Upplysningar
Rekryteringen avser ett vikariat på heltid i ett år med arbetstid förlagd till dagtid främst måndag-fredag. Helgtjänstgöring ingår, då på dagtid. I nuläget är omfattningen var fjärde helg. Schemat styrs av bokningens öppettider, även röda dagar inräknade. Ensamarbete förekommer, då främst på helg. Jönköpings kommun erbjuder heltid som norm. Vi tillämpar individuell lönesättning.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Förbered även två referenser varav en nuvarande/senaste chef om du blir kallad till intervju. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Kontakt
Sara Wikström, enhetschef
Tel: 036- 10 77 55
Fackliga representanter, se: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre- välkommen att söka tjänsten som bokare/enhetsadministratör inom Funktionshinderomsorgens resurspool!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


27 april 2024

26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024