OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skaraborgs Sjukhus består av Skaraborgs Sjukhus Falköping, Skaraborgs Sjukhus Lidköping,
Skaraborgs Sjukhus Mariestad samt Skaraborgs Sjukhus Skövde.
Vi ger specialistsjukvård inom ett 30-tal specialiteter.
Vår vision är God vård i utveckling och här arbetar cirka 4 000 medarbetare för att ge
Västra Götalandsregionens invånare i närområdet en god och säker vård.
Beskrivning
BemanningsCenter (BC) är en central funktion på Skaraborgs Sjukhus.
Nu utökar vi BC med en bokningsassistent. Vår operativa del består av Bemanningsteamet och timavlönade medarbetare som arbetar i SkaS alla verksamheter. Teamet består av sjuksköterskor, undersköterskor och skötare. Teamets uppdrag är att täcka verksamheternas korttidsfrånvaro inom sjukhuset och därmed säkra bemanningen i ett långsiktigt perspektiv. Att förstärka enheterna med Bemanningsteamets kompetenta och erfarna sjuksköterskor, undersköterskor och skötare, skapar också trygghet hos den ordinarie personalen då bemanningen vid korttidsfrånvaro säkerställs. På så sätt ser vi till helheten och följer Skaraborgs Sjukhus vision och värdegrund, God Vård i Utveckling. Arbete i BemanningsCenter innebär en möjlighet att uppleva och utvecklas i servicen mot SkaS verksamheter. En stimulerande miljö som ger stora personliga utmaningar.
Arbetsuppgifter
Att arbeta som bokningsassistent innebär administrativt arbete med bokning av personal för kortidsfrånvaro i det regionala bokningssystemet Time Care Pool. Du är Heromarapportör och konterar arbetspass i Heroma Resurshantering. Ansvarar för telefoni och kundkontakter samt håller utbildningar om hur systemet fungerar för nya medarbetare inom BemanningsCenter och SkaS olika verksamheter. Som bokningsassistent ingår att du vid vissa tillfällen har informationsmöten för våra timanställda, vid de andra sjukhusorterna inom Skaraborgs sjukhus. Dina arbetstider som bokningsassistent är dagtid på vardagar. Arbetstiderna kan komma att förläggas på kvällar och helger.
Kvalifikationer
Administrativ utbildning och goda kunskaper i Office. Du bör ha ett kundfokuserat förhållningssätt, vara noggrann eftersom arbetet innehåller mycket detaljarbete. Vara flexibel, stresstålig och ha förmåga att behålla ett lugn vid arbetstoppar. Du ska tycka om att hålla många ”bollar i luften” samt vara kund och serviceinriktad. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Magnusson
0500-47 86 50
Kommunal
0500-47 83 00
Margareta Liljegren Enhetschef
0700-824435
Enhetschef, Carita Hansson
0500-47 83 02
Enhetschef, Elisabeth Magnusson
0500-47 86 50
Margareta Liljegren, enhetschef
0700-824435
Inger Levin
0727-363170
Elisabeth Magnusson Enhetschef
0500-478650