Bokningsmedarbetare

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Arbetet i Södertälje pågår för fullt, och våren 2022 får vi äntligen nycklarna till det nya distriktet!
Vi har en spännande tid framför oss med uppstarten av en helt ny arbetsplats i Almnäs, Södertälje! Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Här ges du en unik möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av verksamheten från start. Nu finns det möjlighet att visa intresse för tjänsten som Bokningsmedarbetare. Är du en ansvarsfull och flexibel person som drivs av god service? Då kan detta vara tjänsten för dig!


Arbetsuppgifter:

* Bokningar via telefon, EDI och mail för både transporter inom Sverige såväl som internationella försändelser
* Kundförfrågningar gällande priser och transport
* Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroll
* Tullhantering av export och importsändningar
* Kontakt med kunder, trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom Schenker Europa.

Din Profil
För att lyckas i rollen behöver du ha en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet. Du är flexibel, ansvarsfull, stresstålig och målinriktad med kunden i centrum. Du tar gärna egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i MS Office samt uttrycker dig väl i telefon och via mail, både på svenska och på engelska. Engelska är vårt koncernspråk och en stor del av dagliga mail- och telefonkontakter sker på engelska, vilket ställer krav på att du både kan skriva och prata flytande.

Vi söker dig som:

* Behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
* Har goda kunskaper i MS Office samt erfarenhet av arbete i andra affärssystem.
* Har utbildning på minst gymnasienivå.
* Är starkt meriterande om du har dokumenterad arbetserfarenhet av transportbranschen sedan tidigare.
* Är ansvarsfull, flexibel, stresstålig och tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt.
* Trivs med operativt arbete där du gärna tar egna initiativ samt har intresse av att lösa problem.
* Tycker om att jobba i team men kan även jobba självständigt.

Information och ansökan:
Tjänsten är en Tillsvidareanställning/Provanställning med start i början av februari 2022. Placeringsort är Almnäs, Södertälje.
Har du några frågor om det nya distriktet eller undrar någonting kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Skogbergs via mail fredrik.skogbergs@dbschenker.com.

För att visa intresse för tjänsten är du välkommen att ansöka via Ansök nu. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan ansök redan idag, dock senast den 8/10-2021.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2021
  • Ansök senast: 8 oktober 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023